Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İslam Tarihi ve Sanatlari (doktora) > FARSÇA I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FARSÇA I Üçüncü düzey İTS 659 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe-Farsça
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ ÇAVUŞOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ ÇAVUŞOĞLU
Dersin veriliş şekli Teori-Video-Pratik
Dersin amacı Farsça dilini temel gramer, pratik konuşma ve metin okuyacak düzeyde anlatmak ve öğretmek
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Farsça alfabe, şahıs zamirleri, mülkiyet zamirleri, günlük dile ait birkaç cümle
2- Farsça olmak anlamına gelen hesten, şoden ve buden filleri, çekimleri ve kullanım alanları
3- Geçmiş zaman, mazi çekimi, kullanım şekli, basit ve mürekkep fiil yapıları
4- Yer, mekan ve zaman zarfları
5- Yer, mekan ve zaman zarfları
6- Yeterlilik ve gereklilik fiilleri
7- Farsça''da basit cümle, mürekkep cümle ve şart cümlesi
8- Yön zarfları
9- Emir Sigaları
10- Edilgen Çatı
11- Düzenli Fiiller
12- Düzensiz fiiller
13- Soru cümlesi
14- Şart Cümlesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Farsça alfabe, dil yapısı, konuşulduğu coğrafyalar ve İslam kültür mirası içindeki yeri öğrenilir;;
2- Farsça’nın grameri ana hatlarıyla kavranılır
3- Farsça’nın gelişim evreleri, modern Farsça’nın konumu kavranılır
4- Farsça gündelik konuşmalar, ifadeler, yapılar öğrenilir
5- Farsça cümle yapısı, fiil formları ve temel zamanlar öğrenilir
6- Farsça’da yöresel farklılıklara bağlı olarak ortaya çıkan lehçe ve diyalekt farkları kavranılır
7- Farsça temel cümle yapıları, basit, bileşik ve şart cümleleri kavranır
8- Farsça edatlar, zarflar ve temel bağlaçlar öğrenilir
9- Klasik Farsça ile modern Farsça arasındaki temel farklılıklar kavranır
10- Klasik ve modern Fars şiiri örnekler ve tahliller üzerinden kavranır

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarihi olayları değerlendirişte genel bir perspektif ve üst bir bakış edinebilir.
2- Tarihi olgulardan genellemelere ulaşarak günümüz problemlerine yeni çözümler sunabilir.
3- Kuran merkezli bir tarih algısı edinir.
4- İslam tarihini geniş bir perspektiften değerlendirir.
5- Tarih felsefesi tartışmalarını İslam tarihi içerisinde değerlendirir.
6- İslam Tarihinin ana kaynaklarını kullanma becerisi kazanır.
7- Hz.Muhammed'in hayatı ile ilgili rivayetleri bütüncül ve bilimsel bir bakış açısı ile değerlendirir.
8- Dört Halife, Emevi ve Abbasi dönemlerinin İslam medeniyeti açısından önemini değerlendirir.
9- Dört halife, Emeviler ve Abbasiler dönemi ile ilgili tarihi bilgileri tarihi gerçeklik ölçüsünde değerlendirir.
10- İlk Müslüman Türk devletlerinin kültür ve medeniyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
11- Osmanlı öncesi Müslüman Türk devletlerini tarih ilminin kurallarına göre değerlendirir.
12- Osmanlı Tarihinin dünya tarihi açısından önemini analiz eder.
13- İslam devletlerinde gelişen medeniyetinin maddî ve manevî yapı ve özelliklerini bilir.
14- İslam medeniyeti hakkında bütüncül bir kavrayışa sahip olur.
15- İslam medeniyetinin diğer medeniyet ve kültürlerle ilişkisini analiz eder.
16- Osmanlıca bir metni okuyabilmek için gerekli grameri öğrenir.
17- Osmanlıca matbu ve elyazması metinleri okuma becerisi kazanır.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     31
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Farsçe Ders Notları/Prof. Dr. Ali Çavuşoğlu
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar