Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FARSÇA I |
Üçüncü düzey |
İTS 659 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe-Farsça
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ALİ ÇAVUŞOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ALİ ÇAVUŞOĞLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Teori-Video-Pratik
|
Dersin amacı
|
Farsça dilini temel gramer, pratik konuşma ve metin okuyacak düzeyde anlatmak ve öğretmek
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
Farsça alfabe, şahıs zamirleri, mülkiyet zamirleri, günlük dile ait birkaç cümle
|
2- |
Farsça olmak anlamına gelen hesten, şoden ve buden filleri, çekimleri ve kullanım alanları
|
3- |
Geçmiş zaman, mazi çekimi, kullanım şekli, basit ve mürekkep fiil yapıları
|
4- |
Yer, mekan ve zaman zarfları
|
5- |
Yer, mekan ve zaman zarfları
|
6- |
Yeterlilik ve gereklilik fiilleri
|
7- |
Farsça''da basit cümle, mürekkep cümle ve şart cümlesi
|
8- |
Yön zarfları
|
9- |
Emir Sigaları
|
10- |
Edilgen Çatı
|
11- |
Düzenli Fiiller
|
12- |
Düzensiz fiiller
|
13- |
Soru cümlesi
|
14- |
Şart Cümlesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Farsça alfabe, dil yapısı, konuşulduğu coğrafyalar ve İslam kültür mirası içindeki yeri öğrenilir;;
|
2- |
Farsça’nın grameri ana hatlarıyla kavranılır
|
3- |
Farsça’nın gelişim evreleri, modern Farsça’nın konumu kavranılır
|
4- |
Farsça gündelik konuşmalar, ifadeler, yapılar öğrenilir
|
5- |
Farsça cümle yapısı, fiil formları ve temel zamanlar öğrenilir
|
6- |
Farsça’da yöresel farklılıklara bağlı olarak ortaya çıkan lehçe ve diyalekt farkları kavranılır
|
7- |
Farsça temel cümle yapıları, basit, bileşik ve şart cümleleri kavranır
|
8- |
Farsça edatlar, zarflar ve temel bağlaçlar öğrenilir
|
9- |
Klasik Farsça ile modern Farsça arasındaki temel farklılıklar kavranır
|
10- |
Klasik ve modern Fars şiiri örnekler ve tahliller üzerinden kavranır
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarihi olayları değerlendirişte genel bir perspektif ve üst bir bakış edinebilir.
|
|
2- |
Tarihi olgulardan genellemelere ulaşarak günümüz problemlerine yeni çözümler sunabilir.
|
|
3- |
Kuran merkezli bir tarih algısı edinir.
|
|
4- |
İslam tarihini geniş bir perspektiften değerlendirir.
|
|
5- |
Tarih felsefesi tartışmalarını İslam tarihi içerisinde değerlendirir.
|
|
6- |
İslam Tarihinin ana kaynaklarını kullanma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Hz.Muhammed'in hayatı ile ilgili rivayetleri bütüncül ve bilimsel bir bakış açısı ile değerlendirir.
|
|
8- |
Dört Halife, Emevi ve Abbasi dönemlerinin İslam medeniyeti açısından önemini değerlendirir.
|
|
9- |
Dört halife, Emeviler ve Abbasiler dönemi ile ilgili tarihi bilgileri tarihi gerçeklik ölçüsünde değerlendirir.
|
|
10- |
İlk Müslüman Türk devletlerinin kültür ve medeniyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
11- |
Osmanlı öncesi Müslüman Türk devletlerini tarih ilminin kurallarına göre değerlendirir.
|
|
12- |
Osmanlı Tarihinin dünya tarihi açısından önemini analiz eder.
|
|
13- |
İslam devletlerinde gelişen medeniyetinin maddî ve manevî yapı ve özelliklerini bilir.
|
|
14- |
İslam medeniyeti hakkında bütüncül bir kavrayışa sahip olur.
|
|
15- |
İslam medeniyetinin diğer medeniyet ve kültürlerle ilişkisini analiz eder.
|
|
16- |
Osmanlıca bir metni okuyabilmek için gerekli grameri öğrenir.
|
|
17- |
Osmanlıca matbu ve elyazması metinleri okuma becerisi kazanır.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
31
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Farsçe Ders Notları/Prof. Dr. Ali Çavuşoğlu
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|