Ön koşul dersleri
|
Dersin ön koşulu yok.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. REMZİ KILIÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. REMZİ KILIÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencilere; insan, İnsan hakları evrensel bildirisi,insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişimini öğretilmesidir.
|
1- |
Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır.
|
2- |
Anayasal haklarını kullanır
|
3- |
Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir.
|
4- |
Ülkemizdeki anayasacılık hareketlerini özetler.
|
5- |
Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir.
|
6- |
Demokrasi ve insan hakları ile ilgili öğrendiklerini alanıyla ilişkilendirir.
|
7- |
Çevresindekileri demokrasi ve insan hakları konusunda bilinçlendirir.
|
8- |
Demokrasi ve insan haklarının tarihsel gelişimini açıklar.
|
9- |
Başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı gösterir.
|
10- |
İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranma
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları kavramlarını bilme
|
2- |
Demokrasi ve insan hakları kavramlarını ve tarihsel gelişimlerini açıklama
|
3- |
Anayasal haklarını kullanabilme.
|
4- |
Vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları ve eğitim ile ilgili uluslararası sözleşme ve kuruluşları açıklama
|
5- |
Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırabilme.
|
6- |
Demokrasi ve insan haklarının tarihsel gelişimini açıklar
|
7- |
Vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları eğitiminde kullanılan yöntemleri bilme.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
|
2- |
Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal vs.) ilişkilendirebilir.
|
|
3- |
Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
|
|
4- |
Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar.
|
|
5- |
Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
|
|
6- |
Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular.
|
|
7- |
Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
|
|
8- |
Bir yabancı dili etkili bir biçimde bilimsel çalışmalarında kullanabilir.
|
|
9- |
Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
|
|
10- |
İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
8
|
48
|
Ödevler
|
6
|
4
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
3
|
18
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|