Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PROFESYONEL UYGULAMALAR |
Üçüncü düzey |
RES608 |
Zorunlu |
2 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. NURDAN GÖKÇE
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AYGÜL AYKUT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Sanatsal yaratma sürecinde teknik, malzeme ve diğer olanakların keşfi ve uygulama yollarını sınamak.Öğrencilerin görsel sanatların bir çok alanıyla ilişki kurmalarını sağlamak, yaratıcılığın temeli olan sezgi ve algı gücünü geliştirmek, canlı ve cansız nesneler arasındaki plastik ilişkileri sorgulamak, kuramsal ve uygulamalı alanlarda sağlam bir gözlem ve ifade gücü kazandırmak ve özgün yapıtlar ortaya koyabilecekleri ortamları yaratmak.
|
Dersin tanımı
|
Deneysel Atölye, atölye temelli üretim biçimlerinin tasarımı yönlendirici rol oynadığı bir tasarım dersidir.
|
1- |
Açılış, tanışma ve dersin içeriğine giriş bilgilerinin verilmesi
Sanatta "deneysellik" kavramı ve deneysel uygulamalara bakış.
|
2- |
Sanatta "deneysellik" kavramı ve deneysel uygulamalara bakış.
Malzeme ve teknik temelli düşünmenin ilkeleri.
|
3- |
Sanatta "deneysellik" kavramı ve deneysel uygulamalara bakış.
Proje/Taslak hazırlanması (En az 3 çalışma)
|
4- |
Sanatta "deneysellik" kavramı ve deneysel uygulamalara bakış.
Proje/Taslak hazırlanması (En az 3 çalışma)
|
5- |
Sanatta "deneysellik" kavramı ve deneysel uygulamalara bakış.
Proje/Taslak gözden geçirilmesi, tartışılması, kritik
|
6- |
Sanatta "deneysellik" kavramı ve deneysel uygulamalara bakış.
Proje/Taslak gözden geçirilmesi, tartışılması, kritik
|
7- |
vize sınavı:
Öğrenci Portfolyo sunumları (Bitmiş en az 1 çalışma ve devam eden çalışmalar), Çalışma/Projeler üzerinde tartışılması, sınıf kritikleri; Deneysel Atölye Çalışma/Eser İlk Rapor teslimi
|
8- |
Deneysel Resim Uygulamaları devam; Haftalık kritik
|
9- |
Deneysel Resim Uygulamaları devam; Haftalık kritik
|
10- |
Uygulama devam; Haftalık kritik
|
11- |
Uygulama devam; Haftalık kritik
|
12- |
Uygulama devam; Haftalık kritik
|
13- |
Uygulama devam; Son kritik
|
14- |
final sınavı:
Öğrenci Portfolyo sunumları (Bitmiş en az 3 çalışma/proje), Çalışma/Projeler üzerinde tartışılması, sınıf kritikleri; Deneysel Atölye Çalışma/Eser Son Rapor teslimi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Görsel sanatların farklı disiplinlerini görme ve anlama yeteneği kazanacak.
|
2- |
Çözümlemelerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek.
|
3- |
Çözümleme becerilerinden hareketle kendine özgü yaratıcı ifade biçimleri geliştirecek.
|
4- |
Karşılaştığı farklı alanlardaki sanat yapıtlarını birbirleriyle ilişkilendirecek.
|
5- |
Sanat yapıtlarının temel estetik prensipleri hakkında detaylı bilgiler edinecek.
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
2- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
3- |
Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
|
|
4- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
5- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
6- |
Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
7- |
Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
|
|
8- |
Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
|
|
9- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
10- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
11- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
|
|
12- |
Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olmak
|
|
13- |
Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilmek ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilmek
|
|
14- |
Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirmek, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretmek, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunmak
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
1
|
8
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
3
|
12
|
36
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
1
|
8
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• New Perspectives in Drawing, P Vitamin • New Perspectives in Sculpture and Installation, Vitamin 3-D; Phaidon • New Perspectives in Drawing; Vitamin D; Phaidon • Painting Abstraction New Elements in Abstract Painting; Bob Nickas; Phaidon
|
Yardımcı Kaynaklar
|
yok
|
|