Giriş | English

Doktora > Güzel Sanatlar Enstitüsü > Resim Anasanat Dali(sanatta Yeterlik) > PROFESYONEL UYGULAMALAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROFESYONEL UYGULAMALAR Üçüncü düzey RES608 Zorunlu 2 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. NURDAN GÖKÇE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYGÜL AYKUT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Sanatsal yaratma sürecinde teknik, malzeme ve diğer olanakların keşfi ve uygulama yollarını sınamak.Öğrencilerin görsel sanatların bir çok alanıyla ilişki kurmalarını sağlamak, yaratıcılığın temeli olan sezgi ve algı gücünü geliştirmek, canlı ve cansız nesneler arasındaki plastik ilişkileri sorgulamak, kuramsal ve uygulamalı alanlarda sağlam bir gözlem ve ifade gücü kazandırmak ve özgün yapıtlar ortaya koyabilecekleri ortamları yaratmak.
Dersin tanımı Deneysel Atölye, atölye temelli üretim biçimlerinin tasarımı yönlendirici rol oynadığı bir tasarım dersidir.

Dersin içeriği
1- Açılış, tanışma ve dersin içeriğine giriş bilgilerinin verilmesi Sanatta "deneysellik" kavramı ve deneysel uygulamalara bakış.
2- Sanatta "deneysellik" kavramı ve deneysel uygulamalara bakış. Malzeme ve teknik temelli düşünmenin ilkeleri.
3- Sanatta "deneysellik" kavramı ve deneysel uygulamalara bakış. Proje/Taslak hazırlanması (En az 3 çalışma)
4- Sanatta "deneysellik" kavramı ve deneysel uygulamalara bakış. Proje/Taslak hazırlanması (En az 3 çalışma)
5- Sanatta "deneysellik" kavramı ve deneysel uygulamalara bakış. Proje/Taslak gözden geçirilmesi, tartışılması, kritik
6- Sanatta "deneysellik" kavramı ve deneysel uygulamalara bakış. Proje/Taslak gözden geçirilmesi, tartışılması, kritik
7- vize sınavı: Öğrenci Portfolyo sunumları (Bitmiş en az 1 çalışma ve devam eden çalışmalar), Çalışma/Projeler üzerinde tartışılması, sınıf kritikleri; Deneysel Atölye Çalışma/Eser İlk Rapor teslimi
8- Deneysel Resim Uygulamaları devam; Haftalık kritik
9- Deneysel Resim Uygulamaları devam; Haftalık kritik
10- Uygulama devam; Haftalık kritik
11- Uygulama devam; Haftalık kritik
12- Uygulama devam; Haftalık kritik
13- Uygulama devam; Son kritik
14- final sınavı: Öğrenci Portfolyo sunumları (Bitmiş en az 3 çalışma/proje), Çalışma/Projeler üzerinde tartışılması, sınıf kritikleri; Deneysel Atölye Çalışma/Eser Son Rapor teslimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Görsel sanatların farklı disiplinlerini görme ve anlama yeteneği kazanacak.
2- Çözümlemelerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek.
3- Çözümleme becerilerinden hareketle kendine özgü yaratıcı ifade biçimleri geliştirecek.
4- Karşılaştığı farklı alanlardaki sanat yapıtlarını birbirleriyle ilişkilendirecek.
5- Sanat yapıtlarının temel estetik prensipleri hakkında detaylı bilgiler edinecek.
6- -
7- -
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3- Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6- Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7- Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8- Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12- Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olmak
13- Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilmek ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilmek
14- Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirmek, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretmek, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunmak
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 8 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 12 36
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 1 8 8
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • New Perspectives in Drawing, P Vitamin • New Perspectives in Sculpture and Installation, Vitamin 3-D; Phaidon • New Perspectives in Drawing; Vitamin D; Phaidon • Painting Abstraction New Elements in Abstract Painting; Bob Nickas; Phaidon
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar