Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Cerrahi(doktora) > EKSTRASELLÜLER KİMYASAL SİNYALLER VE SİNYAL İLETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EKSTRASELLÜLER KİMYASAL SİNYALLER VE SİNYAL İLETİMİ Üçüncü düzey VBK 525 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MERYEM EREN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Meryem EREN, Dr. Öğr. Üyesi Meryem ŞENTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu derste öğrencilere ekstrasellüler kimyasal sinyaller ve sinyal iletiminin prensipleri hakkında bilgilerin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Bu ders ekstrasellüler kimyasal sinyaller ve sinyal iletiminin prensiplerini içerir.

Dersin içeriği
1- Hücrelerarası haberleşme
2- Ekstrasellüler bilginin hücre içine aktarılması
3- Ekstrasellüler bilginin hücre içine aktarılması
4- İyon kanalları
5- Reseptör enzimler
6- Reseptör enzimler
7- Serpentin reseptörü
8- Steroid reseptörü
9- Hedef hücrede reseptörlerin lokalizasyonu
10- cAMP
11- İkinci haberci olarak kalsiyum
12- Fosfolipaz C yolu
13- Duyu sistemleri
14- Duyu sistemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci hücreler arası haberleşme hakkında bilgi sahibidir.
2- Öğrenci ekstrasellüler bilginin hücre içine aktarılması hakkında bilgi sahibi olur.
3- İyon kanalları ve reseptörleri bilir.
4- Duyu sistemlerini bilir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Nelson D. L., M.M. Cox, Lehninger Principles of Biochemistry, Third Ed. Worth Publishers, New York, 2000
Yardımcı Kaynaklar Berg J. M., J. L. Tymoczko, Biochemistry. Fifth Ed. Freeman and Company, New York, 2002.

Ders ile ilgili dosyalar