Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SOSYAL ANTROPOLOJİYE GİRİŞ |
Birinci düzey |
ANT 102 |
Seçmeli |
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Turkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ARMAĞAN AYTUĞ YÜRÜK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. GÖKHAN EŞEL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, insan topluluklarının geçmişini ve bugününü kültürlerarası bir yaklaşımla incelemektir. Böyle bir yaklaşım, hem kendi toplumumuzdakinden farklı yaşam biçimlerine anlayışla yaklaşmamıza, hem de zenofobik ve şovence tutumlar konusunda bir farkındalık geliştirmemize araç olacaktır. Çeşitli halkların etnografik betimlemeleri antropolojik belgesel filmlerle desteklenecektir.
|
Dersin tanımı
|
Ders, sosyal ve kültürel antropoloji alanında kapsamlı bir bakış sunmakta ve kültürlerarası bir yaklaşım benimseyerek hem tarihsel, hem çağdaş açılardan dünyadaki kültürel farklılık ve çeşitliliği derinlemesine örneklerle incelemektedir. Akrabalık, aile, inanç sistemleri ve ritüel, dil, tabakalaşma gibi toplumsal kurumların yanı sıra antropolojinin temel kavram, yaklaşım ve kuramlarını ele almaktadır.
|
1- |
Antropoloji tanım ve ilkeler
|
2- |
Kültür ve sağlık
|
3- |
Tıbbi antropoloji
|
4- |
Kültür yaşam tarzı ve sağlık
|
5- |
Beslenme antropolojisi
|
6- |
Din ve beslenme
|
7- |
Küreselleşme ve beslenme
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Beslenme hastalıkları tarihçe
|
10- |
Avrupa ülkelerinde beslenme
|
11- |
Türk yemek kültürü
|
12- |
Vejeteryan beslenme
|
13- |
Anne sütü tarihçe
|
14- |
Genel tekrar 1
|
15- |
Genel tekrar 2
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Bu ders başarıyla tamamlandığı takdirde öğrenciler antropolojiyi tanımlayabilir ve diğer sosyal bilim alanlarla karşılaştırabilir.
|
2- |
Antropolojik araştırmaların çalışma alanına giren konuları tanımlayabilir.
|
3- |
Antropolojinin önemi ve kullanım alanları üzerine tartışabilir.
|
4- |
Sosyal antropolojideki başlıca kavramları kullanabilir.
|
5- |
Farklı kültürlerin beslenme alışkanlıkları üzerinde tartışabilir
|
6- |
Beslenme alışkanlıklarının zaman içindeki değişimini tartışabilir
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
2- |
Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
|
|
3- |
Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
|
|
4- |
Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
|
|
5- |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
|
|
7- |
Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
|
|
8- |
Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
|
|
9- |
Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-Antropoloji / Nephan Saran, İstanbul : İnkılap Kitabevi, 1989.
-Sosyal antropoloji / E. Evans Pritchard ; çev. Fuat Aydın, İrfan İnce, Muharrem Kılıç, İstanbul : Birey Yayınları, 2005.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-İnsan ve dünyası:sosyal antropoloji açısından / Calvin. Wells ; çev.Erzen Onur, İstanbul : Remzi, 1972
|
|