Ön koşul dersleri
|
Temel Bilgi Teknolojileri I- II
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Seyit Hasoğlu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, Sunum ve Soru Cevap Yöntemi ile
|
Dersin amacı
|
Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sisteminin tarihçesinin, hedefinin, amacının, aşamalarının ve kapsamının
incelendiği bu derste elektronik imzaya, UYAP doküman yönetim sistemine ve UYAP bilgi güvenliğine yer
verilmektedir. Ayrıca bu derste UYAP bilgi sistemlerinden vatandaş bilgi sistemi, avukat bilgi sistemi, SMS
bilgi sistemi ve kurumsal bilgi sistemine değinilmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Avukat bilgi sistemi, SMS bilgi sistemi ve kurumsal bilgi sistemine değinilmekted
|
1- |
Ulusal Yargı Ağı Projesi’nin tarihçesi, amacı, hedefi
|
2- |
Ulusal Yargı Ağı Projesi’nin aşamaları [Ulusal Yargı Ağı Projesi Merkez Aşaması (UYAP I) ve Ulusal Yargı Ağı Projesi Taşra Aşaması
(UYAP II)], kapsamı ve faydaları
|
3- |
Bilişim Ağları ve Donanım Alt Yapısı, entegrasyon yapısı
|
4- |
Elektronik İmza, UYAP’ta e-imzalamanın yapılış şekli, dava açılış ekranlarında e-imza uygulaması
|
5- |
Uyap Hizmetlerinde doküman yönetim sistemi; UYAP kelime işlemci, e-posta ve serbest kürsü (Sanal Tartışma); internet, extranet ve
intranet
|
6- |
UYAP bilgi güvenliği (Bilgi güvenliği, UYAP bilgi güvenliği, İç güvenlik, Dış güvenlik, UYAP bilgi güvenliği yönetim sistemi (BGYS),
Bilgi güvenliği yönetim sisteminin faydaları, UYAP Veri Güvenliği Hakkında Yönetmelik, Parola seçimi ve kullanımı)
|
7- |
Uyap’ta doküman yönetim sistemi (Giden evrak, Giden evrak oluşturma ve akış başlatma, Sisteme aktarma)
|
8- |
Gelen Evrak Kayıt İşlemleri, Evrak Onay İşlemleri, Giden Evrak Onay İşlemleri, Gözden Geçirme İşlemleri, Evrakı Onaya Sunma
İşlemleri, İş Akışı Düzenleme Ekranı, İş Akışı İptali Ekranı
|
9- |
Sorgular (Büro Evrak Sorgusu, Dosyalar Sorgusu, Performans Sorgusu); Personelin İş Listesinde Bekleyen Görevler; İş Akışı Yetki
Devri
|
10- |
Uyap Bilgi Sistemleri: Vatandaş Bilgi Sistemi (Dava Takibi)
|
11- |
Avukat Bilgi Sistemi (Dava açma, dosya takibi)
|
12- |
Avukat Bilgi Sistemi (Duruşma takibi, İcra takibi açma)
|
13- |
UYAP SMS Bilgi Sistemi ve UYAP Mevzuat Bilgi Bankası
|
14- |
Kurumsal bilgi sistemi ve Hukukî yardım portalı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Uyap kurulum amacı ve temel mantığını anlar.
|
2- |
Uyap kurulumunun maliyeti yeterlilikleri ve genel projelendirme sürecini kavrar.
|
3- |
Uyap alt yapısı ve genel yaşanabilecek sorunları çözebilir.
|
4- |
Uyap kullanabilir.
|
5- |
Uyap ile ilgili kişilere ve kurumlara yardımcı olabilir.
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Eczacılık mesleğini, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik ve deontolojik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme ve gerektiğinde bu anlamda inisiyatif kullanabilme
|
|
2- |
Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanabilme
|
|
3- |
Eczacılık meslek uygulamalarındaki süreçleri ve kişiler arası ilişkileri yönetebilme ve iletişim yeteneklerini kullanabilme
|
|
4- |
Meslek uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetebilme
|
|
5- |
Evrensel ve ulusal sağlık sorunlarının farkında olarak sağlık hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik politikalar üretebilme
|
|
6- |
İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisine yönelik kavramlara sahip olabilme
|
|
7- |
Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanabilme
|
|
8- |
Eczacılık alanında sahip olduğu bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme
|
|
9- |
Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
|
|
10- |
Farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
|
|
11- |
İlaç etkin ve yardımcı maddelerinin, farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik ve toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilme
|
|
12- |
Birinci basamak sağlık hizmetinin gerektirdiği eczacılık hizmetlerini sunabilme
|
|
13- |
İlaçların hastaya sunulmasından önce, reçeteyi oluşturan ilaçların en uygun dozu, uygulama yolları ve geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri kullanabilme
|
|
14- |
İlaçların ve tıbbi ürünlerin metabolizmaları, etkileri ve kullanımları ile ilgili bilgileri kullanarak hastaların reçetelerini doğru ve uygun olarak karşılayabilme
|
|
15- |
İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde hasta kayıtlarını yönetebilme; hasta, hekim ve diğer sağlık personeline ilaçlar konusunda danışmanlık hizmeti verebilme
|
|
16- |
İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla, farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde ilaç tedavisinin hasta boyutunda değerlendirilmesi, değiştirilmesi ve karar verilmesi aşamalarına katılabilme ve bu alanda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
|
|
17- |
Doğru ilaç kullanımını teşvik etmek üzere kullanımındaki eğilimleri izleme, değerlendirme ve çözüm geliştirebilme becerilerine sahip olabilme
|
|
18- |
İlaçlar ve sağlık alanında eğitim verebilme, danışmanlık ve denetim yapabilme
|
|
19- |
Eczacılık meslek uygulama alanlarının gerektirdiği çeşitli teknolojik araçlar, bilgi kaynakları ve yazılımlar konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
|
|
20- |
En az bir yabancı dili kullanarak eczacılık uygulama alanlarındaki bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme
Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olarak, eczacılık meslek uygulamaları, bilim, teknoloji, çağdaş düşünce ve davranış boyutunda güncel bilgilere sahip olabilme, bu bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
109
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|