Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MÜRÜVVET BAŞER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR.ÜYESİ TÜLAY BÜLBÜL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu derste kadın sağlığı sorunlarının çözümüne yönelik olarak yazılmış makalelerin bulunup, çevrilmesi ve tartışılabilmesi için öğrencilere üç hafta zaman verilir. Güncel ve kanıt temelli araştırma makalelerini yada sistematik reviewleri öğrenciler bularak çevirilerini yaptıktan sonra gruba sunarlar. Ardından grup tartışması yapılır. Ayrıca bu derste öğrenciler gereksinimleri doğrultusunda kadın doğum kliniklerinde yada sahada uygulama yapabilirler. Uygulamalarda öğrencinin vaka tartışması yapması yada proje hazırlaması beklenir.
Dersin değerlendirilmesi Erciyes Üniversitesi Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile ilgili Sağlık Bilimleri Enstitüsü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi gereğince yapılır.Bu derste seminer konuların hazırlığı ve sunumu öğrenciler tarafından yapılır. Konulara ilişkin yerli ve
yabancı kaynakların okunması ve derse hazır gelinmesi, derse aktif katılma, etkin sunum yapma, verilen ödevlerle ilgili yeterli literatür tarama ve zamanında teslim etmek gerekmektedir.
|
Dersin amacı
|
Ülkemizde kadın sağlığı sorunlarını kavrama ve çözümüne yönelik gerekli hemşirelik girişimlerini planlama ve bu sorunların çözümüne yönelik araştırma projesi geliştirme.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste öğrencinin kadın sağlığı sorunlarını kavrayarak, çözümüne yönelik gerekli hemşirelik girişimlerini planlayabilmesi ve bu sorunların çözümüne yönelik araştırma projesi geliştirebilmesi sağlanır.
|
1- |
Giriş, Tanışma, dersin amaçları ve beklentilerin açıklanması
|
2- |
Hazırlık
|
3- |
Hazırlık
|
4- |
Kadın sağlığı sorunlarının çözümüne yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
5- |
Kadın sağlığı sorunlarının çözümüne yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
6- |
Kadın sağlığı sorunlarının çözümüne yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
7- |
Kadın sağlığı sorunlarının çözümüne yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
8- |
Kadın sağlığı sorunlarının çözümüne yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
9- |
Kadın sağlığı sorunlarının çözümüne yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
10- |
Kadın sağlığı sorunlarının çözümüne yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
|
11- |
Kadın sağlığı sorunlarının çözümüne yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
|
12- |
Kadın sağlığı sorunlarının çözümüne yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
|
13- |
Kadın sağlığı sorunlarının çözümüne yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
|
14- |
Kadın sağlığı sorunlarının çözümüne yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
|
15- |
Kadın sağlığı sorunlarının çözümüne yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği uzmanlık alanında edindiği teorik bilgilerini uygulamaya aktarabilme
|
2- |
Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği uygulama alanında beklenmeyen durumlarda yeni plan ve projeler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
4- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
5- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
|
|
6- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
30
|
30
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
14
|
2
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Lale Taşkın. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş 13. Baskı, Akademisyen Tıp Kitabevi. 2015, Ankara.
Ahsen Şirin, Oya Kavlak. Kadın Sağlığı. Nobel Tıp Kitabevi. 2015, İstanbul.
Nezihe Kızılkaya Beji. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Nobel Tıp Kitabevi. 2015, İstanbul.
Samiye Mete. Doğum Süreci El Kitabı. 3. Baskı, İstanbul Tıp Kitabevi, 2015, İstanbul.
Gülay Rathfisch. Doğal Doğum Felsefesi. Nobel Tıp Kitabevi. 2012, İstanbul.
Anahit Coşkun. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Güncellenmiş 2. Baskı, Koç Üniversitesi Yayınları, 2013, İstanbul.
Nuran Kömürcü (Editör). Akış Şemaları ile Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2012, İstanbul.
Nuran Kömürcü (Editör). Doğum Ağrısı ve Yönetimi. 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2013, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
JOGNN-JOURNAL OF OBSTETRIC GYNECOLOGIC AND NEONATAL NURSING
WORLDVIEWS ON EVIDENCE-BASED NURSING
JOURNAL OF CLINICAL NURSING
JOURNAL OF PERINATAL & NEONATAL NURSING
MCN-THE AMERICAN JOURNAL OF MATERNAL-CHILD NURSING
NURSING AND MIDWIFERY STUDIES
NURSING RESEARCH
NURSING RESEARCH AND PRACTICE
NURSING SCIENCE QUARTERLY
RESEARCH IN NURSING & HEALTH
APPLIED NURSING RESEARCH
ASIAN NURSING RESEARCH
CLINICAL NURSING RESEARCH
HOLISTIC NURSING PRACTICE
INTERNATIONAL JOURNAL OF NURSING STUDIES
INTERNATIONAL NURSING REVIEW
JAPAN JOURNAL OF NURSING SCIENCE
JOURNAL OF CONTINUING EDUCATION IN NURSING
JOURNAL OF NURSING EDUCATION
JOURNAL OF NURSING RESEARCH
|
|