Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJ III |
Üçüncü düzey |
MÜZ201 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ FARUK YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. FARUK YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
BİREYİN MÜZİKSEL İŞİTME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
|
Dersin tanımı
|
Bu derste oktav içindeki aralıkların duyulabilmesi ve seslendirilebilmesini sağlamak, majör, minör tonlarda gam okuma, ezgi okuyabilme ve yazabilme, natürel,armonik ve melodik majör-minör gamların okunması, sol ve fa anahtarında solfej okuyabilme ve bireyin işitme yeteneğinin gelişimini sağlamak, herhangi bir ses üzerine aralık kurabilme ve seslendirebilme, karakter aralıkların öğrenilmesi, majör-minör 3/5 akorlarının seslendirilmesi ve ayırdedilmesi, Dominant 7’li akorunun öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
|
1- |
hearing and vocalizing intervals in octave
|
2- |
reading gam in major-minor tones
|
3- |
reading and writing melody
|
4- |
reading solfeges in g and f clef
|
5- |
learning characteristic intervals
|
6- |
vocalizing major 3/5 chords
|
7- |
perception of major-minor 3/5 chords
|
8- |
theorotical learning of d7 chords
|
9- |
vocalizing d7 chords
|
10- |
reading solfeges in g dur and d dur
|
11- |
dictation in g dur and d dur
|
12- |
working natural, melodic and harmonic scale
|
13- |
deciphering solfeges in g dur and d dur
|
14- |
dictation on altere voices
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Natürel, armonik ve melodik majör dizilerin ayırdedebilir ve seslendirebilir.
|
2- |
Karakteristik aralıkların ayırdedebilir ve seslendirebilir.
|
3- |
Çeşitli tonallerde majör 3/5 akorunu ve çevrimlerini ayırdedebilir ve seslendirebilir.
|
4- |
Çeşitli tonallerde minör 3/5 akorunu ve çevrimlerini ayırdedebilir ve seslendirebilir.
|
5- |
Çeşitli tonallerde dikte yazabilir.
|
6- |
Lavignac 1A kitabından ilk 100 solfej parçasını seslendirebilir.
|
7- |
Dominant 7’li akorunu teorik olarak bilir.
|
8- |
Dominant 7’li akorunu seslendirebilir.
|
9- |
Sol majör ve re majör tonallerini bilir ve bu tonallerde solfej okuyabilir, dikte yazabilir.
|
10- |
2 diyeze kadar olan majör ve minör tonallerde deşifre solfej okuyabilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
93
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
80
|
Kısa sınav
|
2
|
20
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Albert LAVİGNAC, Solfeges, IA, Ülkü Özgür- Salih Aydoğan Müziksel işitme Okuma Yazma II
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|