Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJ III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJ III Birinci düzey MÜZ201 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ FARUK YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. FARUK YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZYÜZE
Dersin amacı BİREYİN MÜZİKSEL İŞİTME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Dersin tanımı Bu derste oktav içindeki aralıkların duyulabilmesi ve seslendirilebilmesini sağlamak, majör, minör tonlarda gam okuma, ezgi okuyabilme ve yazabilme, natürel,armonik ve melodik majör-minör gamların okunması, sol ve fa anahtarında solfej okuyabilme ve bireyin işitme yeteneğinin gelişimini sağlamak, herhangi bir ses üzerine aralık kurabilme ve seslendirebilme, karakter aralıkların öğrenilmesi, majör-minör 3/5 akorlarının seslendirilmesi ve ayırdedilmesi, Dominant 7’li akorunun öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin içeriği
1- hearing and vocalizing intervals in octave
2- reading gam in major-minor tones
3- reading and writing melody
4- reading solfeges in g and f clef
5- learning characteristic intervals
6- vocalizing major 3/5 chords
7- perception of major-minor 3/5 chords
8- theorotical learning of d7 chords
9- vocalizing d7 chords
10- reading solfeges in g dur and d dur
11- dictation in g dur and d dur
12- working natural, melodic and harmonic scale
13- deciphering solfeges in g dur and d dur
14- dictation on altere voices
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Natürel, armonik ve melodik majör dizilerin ayırdedebilir ve seslendirebilir.
2- Karakteristik aralıkların ayırdedebilir ve seslendirebilir.
3- Çeşitli tonallerde majör 3/5 akorunu ve çevrimlerini ayırdedebilir ve seslendirebilir.
4- Çeşitli tonallerde minör 3/5 akorunu ve çevrimlerini ayırdedebilir ve seslendirebilir.
5- Çeşitli tonallerde dikte yazabilir.
6- Lavignac 1A kitabından ilk 100 solfej parçasını seslendirebilir.
7- Dominant 7’li akorunu teorik olarak bilir.
8- Dominant 7’li akorunu seslendirebilir.
9- Sol majör ve re majör tonallerini bilir ve bu tonallerde solfej okuyabilir, dikte yazabilir.
10- 2 diyeze kadar olan majör ve minör tonallerde deşifre solfej okuyabilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 80
Kısa sınav 2 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Albert LAVİGNAC, Solfeges, IA, Ülkü Özgür- Salih Aydoğan Müziksel işitme Okuma Yazma II
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar