Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Asya Çalişmalari (doktora) > KLASİK DİN FELSEFESİ KAYNAK METİNLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLASİK DİN FELSEFESİ KAYNAK METİNLERİ Üçüncü düzey FDB553 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞR. ÜYESİ ÖZCAN AKDAĞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. RAMAZAN ERTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı 1.Öğrencilerin ders kitaplarında başkalarının aktarımı şeklinde öğrendikleri klasik din felsefesi konularıyla ilgili birincil el kaynaklarla tanışıp bizzat bu kaynaklardan okuyarak doğrudan bilgi edinmelerini sağlamak. 2. Öğrencilerin ilerleyen zamanlarda yapacakları araştırmalarda kullanacakları, alanlarıyla ilgili kaynak diller konusundaki bilgi ve becerilerini geliştirmek.
Dersin tanımı Bu derste öğrencilere, klasik din felsefesinin temel konuları ile ilgili birincil kaynaklardan seçilen metinler okutulur ve okutulan metinlerin muhtevaları hakkında tahlil ve değerlendirmeler yapılır.

Dersin içeriği
1- Tanrının varlığı hakkındaki deliller konusuna genel bir giriş.
2- Brian Davies'in An İntroduction to the Philosophy of Religion adlı kitabından Klasik Din Felsefesi konularına ilişkin (Tanrı'nın varlığının delilleri konusu gibi) bölümlerin okunması.
3- Brian Davies'in An İntroduction to the Philosophy of Religion adlı kitabından "Ontological Argument" kısmının okunup irdelenmesi
4- Brian Davies'in An İntroduction to the Philosophy of Religion adlı kitabından "Cosmological Argument" kısmının okunup irdelenmesi
5- Aquinolu Thomas'ın Summa Theologica kitabının Question II "The Existence of God" adlı bölümünün birinci makalesinin (First Article: Whether the Existence of God is self-evident) okunup içeriğinin irdelenmesi.
6- Aquinolu Thomas'ın Summa Theologica kitabının Question II "The Existence of God" adlı bölümünün ikinci makalesinin (Second Article: Whether It can be Demonstrated that God Exists)okunup, Tanrının varlığı lehinde getirilen "hareket" ve "etkin sebep" delillerinin analiz edilmesi.
7- Aquinolu Thomas'ın Summa Theologica kitabının Question II "The Existence of God" adlı bölümünün ikinci makalesinin (Third Article: Whether God Exists)okunup, Tanrının varlığı lehinde "imkan ve zorunluluk", "eşyadaki mükemmellik derecelenmesi" ve "dünyanın yönetilmesi" konularından yola çıkılarak getirilen delillerin incelenmesi.
8- Davud el-Kayseri'nin er-Resail adlı eserinden "Varlık (vücud)" bahsinin okunup incelenmesi.
9- Davud el-Kayseri'nin er-Resail adlı eserinden "Varlık (vücud)" bahsinin okunup incelenmesi işine devam edilmesi.
10- Davud el-Kayseri'nin er-Resail adlı eserinden "Varlığın Mertebeleri (Meratibul Vücud)" bahsinin okunup tartışılması.
11- Davud el-Kayseri'nin er-Resail adlı eserinden "Varlığın Mertebeleri (Meratibul Vücud)" bahsinin okunup tartışılması işine devam edilmesi.
12- Davud el-Kayseri'nin er-Resail adlı eserinden Nübüvvet ile ilgili kısmının okunup irdelenmesi.
13- Davud el-Kayseri'nin er-Resail adlı eserinden Nübüvvet ile ilgili kısmının okunup irdelenmesi işine devam edilmesi.
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Klasik din felsefesi hakkında temel bilgilere sahip olur.
2- Klasik din felsefesinin temel problemleri hakkında genel bilgi sahibi olur.
3- Klasik din felsefesinin temel problemleri arasındaki ilişkiyi kurabilir.
4- Klasik dönem Tanrı anlayışları hakkında tartışmaları bilir, bu konuda fikir yürütebilir.
5- Klasik dönem Nübüvvet anlayışları hakkında tartışmaları bilir, bu konuda fikir yürütebilir.
6- Klasik dönem Ahiret anlayışları hakkında tartışmaları bilir, bu konuda fikir yürütebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Brian Davies, An introduction to the Philosophy of Religion; Thomas Aquinas, Summa Theologica; Davud el-Kayseri, er-Resail
Yardımcı Kaynaklar Recep Alpyağıl, Din Felsefesine Dair Okumalar I-II.

Ders ile ilgili dosyalar