Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (yüksek Lisans) > KALP FİZYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KALP FİZYOLOJİSİ İkinci düzey FZY 517 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEM SÜER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bekir Çoksevim
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli İnteraktif, sunumlar ve eğitim CD'leri
Dersin amacı Kalp ve damarların temel fonksiyonel özelliklerinin izahı
Dersin tanımı Kardiovasküler sistemin fonksiyonel özellikleridir.

Dersin içeriği
1- Kardiovasküler sisteme giriş
2- Kardiovasküler tanımlar, kavramlar
3- Dolaşım sisteminin fizyolojik temelleri
4- Kan’ın fonksiyonları
5- Kan ve immünite
6- Kalbin fonksiyonel özellikleri
7- Kalbin fonksiyonlarını etkileyen faktörler
8- Kardiyak elektrofizyoloji
9- İstirahatte kardiyak dinamik
10- Kalbin metabolizması
11- Egzersiz ve asit-baz dengesi
12- Kardivasküler sistemin fonksiyonel kapasitesi
13- Kardiyak output ve oksijen transportu
14- Kardiovasküler regülasyon mekanizmaları
15- Dönem Ödevi sunumu ve değerlendirme
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kardiovasküler sistemin temel görevinin kavranması
2- Kanın fonksiyonel özelliklerinin anlaşılması
3- Kalbin fonksiyonel özelliklerinin öğrenilmesi
4- Arter ve venlerin fonksiyonel özelliklerinin kavranması
5- Kapiller yatağın fonksiyonel özelliklerinin öğrenilmesi
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2- Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Raider Greger: Comprehensive Human Physiology, From cellular mechanism to integration.Springer,Canada, Germany,2000 Wliiam Ganong. Medical Physiology, Nobel Tıpo Kitabevleri.2010
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar