Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEKSTİL MEKANİĞİ - I |
İkinci düzey |
TEM 503 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLHAN GÜLER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Abdulkadir Bilişik
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Turkçe
|
Dersin amacı
|
lif-iplik özelliklerinin tanımı ve öğretimi
|
Dersin tanımı
|
Bu kursun amacı öğrencilere lif ve ipliklerin geometrik ve mekanik özelliklerini öğretmek ve kırılma davranışını belirlemektir.
|
1- |
Bükümlü ipliklerin temel geometrisi
|
2- |
İplik içerisinde liflerin dizilimi
|
3- |
Lif Göçü
|
4- |
Bükümün oluşumu
|
5- |
Büküm teorileri
|
6- |
Lif uzama bağıntıları
|
7- |
Liflerdeki uzama bağıntılarının teorisi
|
8- |
Büyük uzamaların analizi
|
9- |
Kopmanın tahminlenmesi
|
10- |
Katlı kord yapılar
|
11- |
Kord yapıların geometrik modellemesi
|
12- |
Kord yapılarda gerilme-uzama bağıntıları
|
13- |
Filament-iplik yapısı özelliklerinin belirlenmesi
|
14- |
İplik paketlemesi
|
15- |
İplik ideal geometrisindeki bağıntıların korda uygulanması
|
16- |
Saç örgülü kord yapıların analizi
|
17- |
Kord yapılarının özelliklerine göre kullanım yerleri
|
18- |
Çevresel etkileri kord dayanımı ve kullanım süresi açısından incelenmesi
|
19- |
Lif-iplik-kord transfer özelliklerinin irdelenmesi
|
20- |
Kordun denizcilik ve petrol platformlarına uygulamaları
|
1- |
İplik geometrisi ile ilgili temel kavram ve bağıntıların edinilmesi.
|
2- |
Lif-iplik transferinin öğrenilmesi
|
3- |
Büküm-iplik sütrüktürü açısından irdelenmesi
|
4- |
İplik yapısı ve liflerin yük taşıma karakteristiği
|
5- |
İplik yapılarının uzama açısından irdelenmesinin öğrenilmesi
|
6- |
Lif göçünü anlama
|
7- |
Kord yapılarının tasarımını anlama
|
8- |
Kord yapısında bireysel iplik ve lifler üzerinden bozunma modlarını belirleme
|
9- |
Çevresel etkilerin kord yapısı ve kullanım ömrüne etkileri
|
10- |
İplik düzensizlikleri hacimsel ve ağırlı esaslı olarak anlama
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Tekstil Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Tekstil Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Tekstil mühendisliği uygulamalarında son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
|
|
6- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
|
|
7- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
10- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
8
|
4
|
32
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
4
|
16
|
Kısa sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
1
|
5
|
5
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
7
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
189
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
- B.C. Goswami, J.G. Martindale and F.L. Scardino.,”Textile Yarns”, Published by John Wiley, 1977.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- J. W. S. Hearle, P. Grosberg and S. Backer.,”Structural mechanism of Fibers, Yarn
Published by John Wiley Sons, 1969.
- T. W. Chou and F. Ko.,”Textile Structural Composites”, Published by Elsevier Sci
1989 (Chapter 2 : Mechanics of Yarns and Nonwoven Fabrics, J. W. S. Hearle)
|
|