Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > AT YETİŞTİRİCİLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AT YETİŞTİRİCİLİĞİ Üçüncü düzey VZT 504 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KAAN İŞCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. BİLAL AKYÜZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Davut BAYRAM
Dersin veriliş şekli Ödev, sunu ve konu anlatımı
Dersin amacı Bu derste öğrencilere At Yetiştiriciliği hakkında bilgi verilir
Dersin tanımı Dünyada ve Türkiye''de at yetiştiriciliği

Dersin içeriği
1- Soy Kütüğü
2- Sıcak kanlı at ırkları
3- Soğuk kanlı at ırkları
4- Türkiye de Yetiştirilen At Irkları
5- Donlar, Nişaneler, Eşkal Tespiti
6- Donlar, Nişaneler, Eşkal Tespiti
7- Bakım Ve Besleme
8- Yaş Tayini,
9- Yaş Tayini,
10- Beden Ölçüleri
11- Beden Ölçüleri
12- Yürüyüş Ve Koşma Şekilleri
13- At Yarışlarının Amacı
14- At Yarışlarında Veteriner Hekimlerin Görev Ve Sorumlulukları
15- Yarış Performansı
16- Damızlık Seçimi
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkiye'de yaygın yetiştirilen at ırkları
2- Dünyada yaygın yetiştirilen at ırkları
3- Atlarda yaş tayini
4- At yarışları
5- Donlar
6- Nişaneler
7- Koşma şekilleri
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 6 6 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  yok
İndir  no