Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Almanca Öğretmenliği > BİYOMOLEKÜLLERİN YAPI VE ÖZELLİKLERİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOMOLEKÜLLERİN YAPI VE ÖZELLİKLERİ I Birinci düzey BİK 501 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Öğrenci, lisansüstü programa kayıtlı olmalı ve bilimsel hazırlık dersinden başarılı olmalıdır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÇİĞDEM KARAKÜKCÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ÇİĞDEM KARAKÜKCÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Haftada üç saat teorik ders yapılacaktır.
Dersin amacı Bu derste, biyokimyaya giriş yapılmış olacak, biyomoleküller ve özellikleri tanımlanacaktır: Canlı organizmalarda hücresel komponentleri oluşturan molekül sınıfları (biyomoleküller)’nın tanımlanması, biyomoleküllerin kimyasal ve fiziksel özellikleri, biyomoleküller arasında oluşan hidrojen bağları ve hidrofobik etkileşimler ile elektrostatik ve diğer bağ çeşitlerinin yanı sıra, amino asit ve proteinlerin yapıları ve fonksiyonel özellikleri öğrenciye anlatılacaktır. Ayrıca, organizma için pH ve tampon kavramının üzerinde durulacaktır.
Dersin tanımı Sadece lisans üstü eğitim yapan öğrenciler, ders alabilirler. Öğrencilerin derse devam mecburiyetleri vardır.

Dersin içeriği
1- Prokaryotik ve ökaryotik hücrelerde biyomoleküller ve biyomoleküllerin sınıflandırılması
2- Biyomoleküllerin genel özellikleri
3- Biyomoleküllerin genel özellikleri (bağ çeşitleri)
4- Suyun biyomoleküller üzerindeki etkisi
5- Suyun iyonizasyonu
6- 6-pH kavramı, asit ve bazlar
7- Amino asitler ve sınıflandırılması
8- Amino asitlerin kimyasal özellikleri
9- Amino asitlerin fiziksel özellikleri
10- Peptidler, peptid bağının özellikleri, peptid sentezi
11- Proteinler, yapıları, kimyasal ve fiziksel özellikleri
12- Proteinlerin saflaştırılması ve primer yapılarının tayini (sekans analizi)
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Prokaryotik ve ökaryotik hücrelerde bulunan biyomolekülleri öğrenecek, sınıflandırabilecek ve biyolojik özellikleri hakkında bilgi sahibi olacak. Böylece, canlı organizmalarda hücresel komponentlerin oluşumunu kavrayabilecek.
2- Biyomoleküllerin kendi içlerinde ve diğer moleküllerle nasıl bir araya geldiğini; biyomoleküller arasında oluşan bağ çeşitlerini (hidrojen bağları, iyonik bağlar, wan der Waals bağları, vb) öğrenecek.
3- Bir biyomolekül olarak suyun yapısını, tüm biyokimyasal ve fizyolojik özelliklerini öğrenecek
4- Canlı organizmalar için pH’nın ve tamponların önemini kavrayacak.
5- Proteinlerin yapı taşı olan amino asitler hakkında bilgi sahibi olacak; amino asitlerin nasıl bir araya gelerek (peptid bağları), protein yapılarını oluşturduğunu öğrenecek
6- 6- Proteinlerin yapısı, kimyasal ve fiziksel özellikleri hakkında bilgi sahibi olacak; doğal bir proteinin saflaştırılmasında kullanılan yöntemleri ve sekans analizinin nasıl yapıldığını öğrenecek ve bu saflaştırma ve analiz yöntemlerinin tıpta kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olacak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme
2- Öğrencilere yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi
3- Öğrencilerin öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi
4- Öğrencilerin etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi
5- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi.
6- Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi(Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi; okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi)
7- Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi
8- Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi
9- Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi
10- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
11- Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma)
12- Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
13- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
15- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi
16- Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi
17- İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
18- Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
19- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü ve yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi
20- Etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 28 3 84
Ödevler 6 1 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     195
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders sorumlusunun hazırladığı ppt dosyaları. Nelson DL, Cox MM. Lehninger Principles of Biochemistry (3rd ed), Worth Publishers, New York, 2000.
Yardımcı Kaynaklar Berg JM, Tymoczko JL, Stryer L. Biochemistry. 5th Edition, W. H. Freeman and Company, New York, 2002.

Ders ile ilgili dosyalar