Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Çin Dili ve Edebiyati (y.l) > UZMANLIK ALAN DERSİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 2 İkinci düzey ÇDE 752 Seçmeli 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ders aşamasını başarıyla tamamlamış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NURCAN KALKIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Öğrencinin yöneldiği alandaki eksikliklerini tamamlamak
Dersin tanımı Uzmanlaşmak istediği alanda yeterli seviyeye ulaştırabilmek

Dersin içeriği
1- Tez konusu ile ilgili literatür taraması
2- Tez konusu ile ilgili literatür taraması
3- Tez konusu ile ilgili literatür taraması
4- Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitapların okunması,değerlendirilmesi
5- Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitapların okunması,değerlendirilmesi
6- Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitapların okunması,değerlendirilmesi
7- Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitapların okunması,değerlendirilmesi
8- Sınav Dönemi
9- Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitapların okunması,değerlendirilmesi
10- Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitapların okunması,değerlendirilmesi
11- Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitapların okunması,değerlendirilmesi
12- Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitapların okunması,değerlendirilmesi
13- Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitapların okunması,değerlendirilmesi
14- Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitapların okunması,değerlendirilmesi
15- Sınav dönemi
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırma yapabilmek
2- Tez konusunda araştırmalar yapmak
3- Kaynakları değerlendirebilmek
4- Eksiklerini tamamlamak
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2- Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3- Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4- Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5- Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6- Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe, Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7- Edebiyat,kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8- Özellikle Çin kültürü alanındaki çeşitli sosyal,kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerin kullanır.
11- Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 15 30
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Konuyla ilgili kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar