Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUHAMMET YASİN TEKELİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. FERİDE KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze haftada 2 saat teorik, laboratuvarda haftada 2 saat pratik
|
Dersin amacı
|
Laboratuvar hayvanlarında kullanılan ilaç tipleri ve kullanılma yollarının öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
Laboratuvar hayvanlarında kullanılan ilaç tipleri ve kullanılma yollarının öğretilmesi
|
1- |
Fare tutumu, Sıçan tutma, Tavşan tutma, Deney Hayvanlarında Temel Maniplasyonlar I
|
2- |
Fare tutumu, Sıçan tutma, Tavşan tutma, Deney Hayvanlarında Temel Maniplasyonlar I
|
3- |
Laboratuvar hayvanlarında kullanılan ilaç çeşitleri
|
4- |
Uygulanacak ilaç veya maddelerin hayvan türlerine göre belirlenmesi
|
5- |
Uygulama yollarına göre ilaç seçimi
|
6- |
İlaç uygulama yolları
|
7- |
Topikal uygulamalar
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Enteral uygulamalar
|
10- |
Parenteral uygulamalar
|
11- |
Parenteral uygulamalar I
|
12- |
Laboratuvar hayvanlarında damar içi ilaç uygulama bölgeleri
|
13- |
Laboratuvar hayvanlarının anestezisinde kullanılan ilaçlar
|
14- |
Laboratuvar hayvanlarında anestezi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler deney hayvanlarını yakalamayı bilir
|
2- |
Öğrenciler deney hayvanlarından kan alma tekniklerini bilir
|
3- |
Öğrenciler deney hayvanlarına ilaç uygulama tekniklerini bilir
|
4- |
Öğrenciler deney hayvanlarını yakalamayı bilir
|
5- |
Öğrenciler deney hayvanlarından kan alma tekniklerini bilir
|
6- |
Öğrenciler deney hayvanlarına ilaç uygulama tekniklerini bilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
4- |
Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
5- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
7- |
Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
3
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Laboratuvar Hayvanları-Aksoy, Kolbakır, Hökelek, 2010
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Veteriner Farmakoloji, Cilt 1, Kaya S editör, (2013)
Veteriner Farmakoloji Cilt 2, Kaya S editör, (2013)
|
|