Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. DOĞAN IŞIK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Doğan IŞIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Doğan IŞIK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze Teorik
|
Dersin amacı
|
Herboloji bilim dalı içerisindeki araştırma metodlarını ele alarak laboratuvarda ve tarla koşullarında nasıl uygulandığı bu derste tartışılacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, yabancı otlarla ilgili yürütülecek bilimsel araştırmalarda kullanılan yöntemler ve kurulacak denemelerin planlanması hususlarında bilgiler verilmektedir.
|
1- |
Herbaryum yapma teknikleri
|
2- |
Yabancı ot türleri ve rastlama sıklığı ile kaplama alanlarının saptama yöntemleri
|
3- |
Herboloji bilim dalında kullanılan deneme desenleri
|
4- |
Yabancı ot tohumlarının çimlenme ve dormansi denemeleri
|
5- |
Rekabeti etkileyen ekolojik faktörlerin ölçülmesi
|
6- |
Herboloji bilim dalında ekonomik zarar eşiği çalışmaları
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Herboloji bilim dalında kritik peryot çalışmaları
|
9- |
İstilacı Bitkiler
|
10- |
Allelopati çalışmaları
|
11- |
Herbisitlerin biyolojik etkinliklerinin saptanması
|
12- |
Herbisit uygulamasında dikkat edilecek hususlar
|
13- |
Herbisitlerin hücre komponentlerine etkisinin saptanmasına genel bakış
|
14- |
Genel tekrar
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yabancı otların ve tohumlarının toplanıp, saklanma (herbaryum) teknikleri
|
2- |
Yabancı ot türlerinin ve populasyonlarının saptanma teknikleri.
|
3- |
Çimlenme denemeleri, vigor test teknikleri ve benzeri tohum çalışmaları
|
4- |
Yabancı otlarla mücadeleye yönelik değişik laboratuar, sera, tarla denemelerinin planlanması, kurulması, yürütülmesi, verilerin elde edilmesi ve değerlendirilmesi. Yabancı ot çalışmalarında kullanılan deneme desenleri ve kullanımları
|
5- |
Yabancı otlarla ilgili diğer ölçüm, deneme ve değerlendirme teknikleri hakkında ayrıntılı bilgiler
|
6- |
Herbisit denemeleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otları belirleyebilme ve tanıma becerisi
|
|
2- |
Diğer araştırıcılarla ortak çalışmalar yürütebilme, yürüyen çalışmalarda aktif görev alabilme
|
|
3- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otlara yönelik doğru mücadele yöntemine karar verme ve uygulama yetisi kazanma
|
|
4- |
Bitki koruma alanında gerek kamu, gerekse özel sektörde yer alan farklı kurum ve kuruluşların kısa, orta ve uzun vadeli taleplerine çözümler üretebilecek, fizibilite değerlendirmesi yapabilecek, çözümleri projelendirip uygulayabilecek bilgi birikimi edinme
|
|
5- |
Alanıyla ilgili laboratuvar ve alan denemelerini planlama, yürütme, sonuçlandırma, analiz ve yazımını tamamlayabilme
|
|
6- |
Alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara ulaşabilme, bu kaynaklardan edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilme, akademik düzeydeki metinleri yazabilme.
|
|
7- |
Lisansüstü eğitimin getirdiği sorumluluk ve bilinç düzeyine ulaşma
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
13
|
4
|
52
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
2
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Camper, N.D., 1986. Research Methods in Weed Science. Southern Weed Science Society, 485p
Anonymous, 1996. Zirai Mücadele Standart İlaç Deneme Metodları (Cilt 3) T.C. Tarım ve Köyişl Bak. Tarımsal araştırmalar Gen. Müd. Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Anonymous, 2004. Manual for Field Trials in Crop Protection, Syngenta. 444p.
|
|