Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KOMP.FONK.TEORİSİ I |
Birinci düzey |
MAT439 |
|
7 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ADİVE NİHAL TUNCER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ADİVE NİHAL TUNCER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Dr. Bağdagül KARTAL
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, kompleks sayılar cismi üzerinde temel kavramları ve onların uygulamalarını vermektir.
Bu derste öğrencilerin, verilen konuları en iyi bir şekilde öğrenmeleri hedeflenmekte ve ileriki çalışmalarında faydalı olacağı düşünülmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Kompleks düzlemin IR^2 uzayı ile ilişkisini sergilemek ve farklılıklarını ortaya çıkarmaktır.
|
1- |
Kompleks sayıların tanımı ve cebirsel özellikleri, geometrik yorum, üçgen eşitsizliği
|
2- |
Kompleks sayıların kutupsal ve üstel formda yazılımları, kompleks sayıların kuvvet ve kökleri, De'Moivre Formülü
|
3- |
Kompleks değişkenli fonksiyonlar, limitler, limit teoremleri, sonsuz noktasının tanımı ve sonsuzdaki limit
|
4- |
Sürekli fonksiyonlar, türev, türev formülleri ve uygulamaları
|
5- |
Cauchy- Riemann teoremi ve uygulamaları.
|
6- |
Analitik fonksiyonlar ve uygulamaları
|
7- |
Harmonik fonksiyonlar ve uygulamaları
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Kompleks Üstel fonksiyon ve özellikleri
|
10- |
Trigonometrik fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar
|
11- |
Logaritmik fonksiyon ve dalları, logaritmik fonksiyonların özellikleri
|
12- |
Kompleks üsler, ters trigonometrik ve hiperbolik fonksiyonlar
|
13- |
w=expz,logaritma,w=sinz,w=z^2,w=z^(1/2)fonksiyonlarıyla yapılan dönüşümlerin görüntüleri bölgeleri
|
14- |
Çevreler, Çevre integralleri ve uygulamaları
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kompleks düzlemin IR^2 uzayı ile ilişkisini öğrenir ve farklılıklarını ortaya çıkarır
|
2- |
Reel ve karmaşık üstel fonksiyonlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları anlar, kompleks logaritma hesaplar
|
3- |
Karmaşık sayılar ile tesis ve karmaşık bir sayının n inci kökünü bulmada karmaşık düzlem geometrisi sonuçlarını geliştirmek
|
4- |
Karmaşık bir fonksiyonun türevlenebilir olup olmadığını göstermek ve türevi hesaplamak için Cauchy-Riemann denklemlerini kullanmak
|
5- |
Üstel, trigonometrik ve hiperbolik fonksiyonlar arasındaki ilişkileri anlamak, basit özdeşlikler türetmek
|
6- |
Bir fonksiyonun harmonik olup olmadığını belirlemek ve Cauchy-Riemann denklemleri yardımıyla harmonik eşlenik bulmak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda uyulması gereken kuralları bilir. Laboratuvarda oluşabilecek riskleri belirler, bunlara karşı önlem alır, güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
|
|
4- |
Tıbbi laboratuvar uygulamalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibidir ve gerekli tedbirleri uygular.
|
|
5- |
Tıbbi laboratuvarın işleyişi ve yönetimi hakkında bilgi sahibidir ve uygulamaları yürütebilme becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Laboratuvarda kullanılan cihazları, aletleri ve malzemeleri bilir. Bunları uygun olarak kullanır, bakım ve temizliğini yapar.
|
|
7- |
Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örneği kuralına uygun şekilde alır. Örneklerin uygun şekilde transferini sağlar. Örnek kabul ve ret kriterlerini uygular, temel testleri yapabilir ve muhafazası gerekli olan örnekleri usulüne uygun saklar.
|
|
8- |
Test öncesi örnek hazırlama işlemlerini yapar, preparat hazırlar, mikroskop kullanır ve mikrobiyolojik ekim yapar. Tıbbi laboratuvar testleri sırasında ortaya çıkabilecek hataları tespit eder ve onları düzeltir.
|
|
9- |
Kimyasal çözelti hazırlar, laboratuvar kimyası ile ilgili temel tanımları ve özellikleri bilir.
|
|
10- |
Sterilizasyon - dezenfeksiyon bilgisine sahiptir ve bunları uygular.
|
|
11- |
Laboratuvar istatistik çalışmaları, malzeme ve kit sayımı ile miad kontrollerini yapar.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
164
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
1
|
10
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
R.V.Churchill and J.W.Brown, Complex Variables and Applications; M.R.Spiegel,Complex Variables; Prof.Dr. Turgut Başkan, Kompleks Fonksiyonlar Teorisi ; Dennis G.Zill and Patrick D. Shanahan (Çeviri Editörü. Prof.Dr. Ahmet Dernek), Kompleks Analiz ve Uygulamaları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Prof.Dr.Ali DÖNMEZ, Karmaşık Fonksiyonlar Kuramı, İstanbul,Ağustos 1999.; Dennis G.Zill and Patrick D. Shanahan (Çeviri Editörü. Prof.Dr. Ahmet Dernek), Kompleks Analiz ve Uygulamaları
|
|