Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TV HABERCİLİĞİ |
Birinci düzey |
RTS361 |
Seçmeli |
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. VAHİT İLHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. VAHİT İLHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans,
Sınıf dışı ders çalışma (ön çalışma, pekiştirme),
Proje (Yarıyıl ödevi),
Araştırma
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin, radyo ve televizyon haberciliğinin her safhasını öğrenerek, ilgili teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı çalışmalar (haber çekimi) yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Haberciliğin her aşamasını teorik ve pratik çalışmalarla öğretmeyi amaçlayan derstir.
|
1- |
Tanışma, dersin amacı, yöntemi ve değerlendirme sistemi konularında bilgi verilmesi. Haberciliğin temel ilkeleri…
|
2- |
Haber kavramı, önemi, özellikleri ve habercilik türleri...
|
3- |
Haber toplama teknikleri ve yazımında temel kurallar, 5N 1K
|
4- |
Haber toplama teknikleri ve yazımında temel kurallar, 5N 1K
|
5- |
Haberde yer alan temel öğeler, üretim süreçleri ve temsil sorunu
|
6- |
TV’de Haber Yazma Teknikleri
|
7- |
TV’de Haber Yazma Teknikleri
|
8- |
TV’de Haber Yazma Teknikleri
|
9- |
TV Yayıncılığı ve Haber Bültenleri
|
10- |
Haber örnekleri ve değerlendirilmesi
|
11- |
Uygulama: Televizyon haber çekimi
|
12- |
Uygulama: Televizyon haber çekimi
|
13- |
Uygulama: Televizyon haber çekimi
|
14- |
Uygulama: Televizyon haber çekimi
|
15- |
Uygulama: Televizyon haber çekimi
|
16- |
Uygulama: Televizyon haber çekimi
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler, radyo ve televizyon haberciliğinin her safhasını öğrenir.
|
2- |
İlgili teorik bilgilerin yanı sıra, fakülte bünyesinde bulanan atölye çalışmalarında pratik yapma imkanı bulur.
|
3- |
Haberciliğin her aşamasını tecrübe ederek,öğrenir.
|
4- |
Haber toplama tekniklerini kavrar.
|
5- |
Haberde yer alan temel öğeleri ve temel kuralları kavrar.
|
6- |
TV haber bültenlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi yapılır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
1
|
12
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
95
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1 - Kars, N. (2010) Radyo – Televizyon Haberciliği, Derin Yayınları, İstanbul.
2 - Dileklen, T. (2005) Televizyon Haberciliği, Okumuş Adam Yayınları.
3 - Girgin, A. (2002) Haber Yazmak, Der Yayınları.
5 - Postman, N., Powers, S., (1996) Televizyon Haberlerini İzlemek, Kavram Yayınları, İstanbul.
6 - Şeker, M., (1999) Televizyon Haberciliği, Sel-Ün Yayınları, ISBN 975-94056-4-4, Konya
7 - Dursun, Ç. (2001), TV Haberlerinde İdeoloji, İmge: Ankara.
8- Ergül, H. (2000) Televizyonda Haberin Magazinleşmesi, İletişim, İstanbul.
9 - İnal, A. (1996). Haberi Okumak. İstanbul: Temuçin Yayınları
10 - Matelski, M. (2000) TV Haberciliğinde Etik, Yapı Kredi Yayınları, ISBN 975-363-475-4, İstanbul
|
|