Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > İPLİK TEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İPLİK TEKNOLOJİSİ Birinci düzey TTY 201 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HÜSEYİN GAZİ TÜRKSOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HÜSEYİN GAZİ TÜRKSOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı kesik elyaf iplik üretim teknolojileri, hammadde özelliklerinin tespiti, iplik üretim proseslerin anlaşılması ve üretilen iplik özelliklerinin değerlendirilmesi hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin tanımı Pamuk lifinin özellikleri ve iplik üretiminde kullanılan temel bağıntıların tanıtılması. Kesik elyaf iplik teknolojileri ve makinelerinin tanıtılması.

Dersin içeriği
1- Pamuk bitkisi, pamuk lifinin tanınması
2- İplik numara sistemleri
3- Büküm, dublaj,çekim hesaplamaları
4- Harman-hallaç dairesi
5- Tarak Makinesi
6- Cer Makinesi
7- Fitil Makinesi, hesaplamalar
8- Ring eğirme sistemi
9- Ring eğirme sistemi
10- Ring eğirmede yenilikler, siro iplikçilik
11- Kompakt eğirme sistemleri
12- Kompakt-ring eğirme sistemlerinin karşılaştırılması
13- OE-Rotor eğirme
14- Rotor iplik özellikleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kesik elyaf iplik eğirmede temel teknolojik yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olma
2- Kesik elyaf iplik üretim sürecinde işlem adımları hakkında bilgi sahibi olma
3- İplik eğirmenin temel prensipleri (çekim, dublaj, büküm) ile ilgili bilgi sahibi olma
4- İplik eğirme teknolojisinde uygulanan teknikler ve üretim makinaları hakkında bilgi sahibi olma
5- İplik numarası, iplik üretim hesabı yapabilme
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     136
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Burkhard Wulfhorst, Tekstil Üretim Yöntemleri (Tercüme: Ali Demir),2003
Yardımcı Kaynaklar 1. Carl A. Lawrence, ''''Fundamentals of Spun Yarn Technology'''', CRC Press LLC, New York Washington, 2003. 2. Mastura Raheel, ''''International Fiber Science and Technology Series'''', Modern Textile Characterization Methods, Marcel Dekker, New York, 1996.

Ders ile ilgili dosyalar