Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ALPASLAN GÖZLER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze, teorik
|
Dersin amacı
|
Türk eğitim sisteminin amaçlarını, ilkelerini, yapısını kavratmak ve eğitim sistemini öğretmen adayına tanıtmak.
|
Dersin tanımı
|
Milli Eğitim Bakanlığının amaçlarını, ilkelerini kavratmak ve çalışacağı kurumun temel disiplinlerini kavratmak.
|
1- |
Türk eğitim sisteminin genel yapısı, eğilimleri ve sorunları
|
2- |
Türk eğitim sisteminin yasal temelleri
|
3- |
Yönetim kuramları ve insan
|
4- |
Değişen toplum ve okul
|
5- |
Okul yönetiminde dinamikler: Güç, politika ve etkileme
|
6- |
Okul yöneticisi ve liderlik
|
7- |
Okulda insan kaynakları yönetimi I
|
8- |
Okulda insan kaynakları yönetimi II
|
9- |
Eğitim sisteminde denetim ve değerlendirme
|
10- |
Okulun psikolojik yönü
|
11- |
Okulda personel ve öğrenci hizmetleri
|
12- |
Eğitim ve öğretimle ilgili hizmetler
|
13- |
Eğitim ve öğretimle ilgili hizmetler
|
14- |
Eğitim finansmanı ve okulda kaynak yönetimi
|
15- |
Yarıyıl sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Türk eğitim sisteminin genel yapısını, eğilimlerini ve sorunlarını kavrar.
|
2- |
Türk eğitim sisteminin yasal temellerini bilir.
|
3- |
Yönetim kuramlarını ve bu kuramların insana yaklaşımını bilir.
|
4- |
Değişen toplumun eğitime etkilerini ve değişim karşısında ihtiyaç duyulan okul teorilerini kavrar.
|
5- |
Okul yönetiminde kullanılan güç, politika ve etkileme kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Okul yöneticisinin görev ve sorumluluklarını bilir, okul yönetiminde liderliğin önemini kavrar.
|
7- |
Eğitimde insan kaynaklarının önemini açıklar.
|
8- |
Denetim ve değerlendirmeyle ilgili bilgi sahibi olur, okul yöneticilerinin denetim ve değerlendirmedeki rollerini bilir.
|
9- |
Okulun psikolojik yönüne ilişkin temel kavramları açıklar.
Okulda personel ve öğrencilerin sahip oldukları hakları ve onlara hizmetin nasıl verileceğini bilir.
|
10- |
Eğitim ve öğretimle ilgili hizmetleri bilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
|
|
2- |
İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
5- |
İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
|
|
6- |
İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
|
|
8- |
İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
|
|
9- |
İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
|
|
10- |
Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
11- |
Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
|
|
12- |
Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
15- |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
|
|
16- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
|
|
17- |
Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
18- |
Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
2
|
14
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
6
|
6
|
Ödevler
|
4
|
6
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
12
|
12
|
Araştırma
|
1
|
1
|
1
|
Toplam iş yükü
|
|
|
78
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Şişman, M., Taşdemir, İ. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Şişman, M., Taşdemir, İ. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara.
|
|