Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Birinci düzey MB 301 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ALPASLAN GÖZLER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze, teorik
Dersin amacı Türk eğitim sisteminin amaçlarını, ilkelerini, yapısını kavratmak ve eğitim sistemini öğretmen adayına tanıtmak.
Dersin tanımı Milli Eğitim Bakanlığının amaçlarını, ilkelerini kavratmak ve çalışacağı kurumun temel disiplinlerini kavratmak.

Dersin içeriği
1- Türk eğitim sisteminin genel yapısı, eğilimleri ve sorunları
2- Türk eğitim sisteminin yasal temelleri
3- Yönetim kuramları ve insan
4- Değişen toplum ve okul
5- Okul yönetiminde dinamikler: Güç, politika ve etkileme
6- Okul yöneticisi ve liderlik
7- Okulda insan kaynakları yönetimi I
8- Okulda insan kaynakları yönetimi II
9- Eğitim sisteminde denetim ve değerlendirme
10- Okulun psikolojik yönü
11- Okulda personel ve öğrenci hizmetleri
12- Eğitim ve öğretimle ilgili hizmetler
13- Eğitim ve öğretimle ilgili hizmetler
14- Eğitim finansmanı ve okulda kaynak yönetimi
15- Yarıyıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk eğitim sisteminin genel yapısını, eğilimlerini ve sorunlarını kavrar.
2- Türk eğitim sisteminin yasal temellerini bilir.
3- Yönetim kuramlarını ve bu kuramların insana yaklaşımını bilir.
4- Değişen toplumun eğitime etkilerini ve değişim karşısında ihtiyaç duyulan okul teorilerini kavrar.
5- Okul yönetiminde kullanılan güç, politika ve etkileme kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
6- Okul yöneticisinin görev ve sorumluluklarını bilir, okul yönetiminde liderliğin önemini kavrar.
7- Eğitimde insan kaynaklarının önemini açıklar.
8- Denetim ve değerlendirmeyle ilgili bilgi sahibi olur, okul yöneticilerinin denetim ve değerlendirmedeki rollerini bilir.
9- Okulun psikolojik yönüne ilişkin temel kavramları açıklar. Okulda personel ve öğrencilerin sahip oldukları hakları ve onlara hizmetin nasıl verileceğini bilir.
10- Eğitim ve öğretimle ilgili hizmetleri bilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 6 6
Ödevler 4 6 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 12 12
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Şişman, M., Taşdemir, İ. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Şişman, M., Taşdemir, İ. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar