Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > SPORDA YETENEK SEÇİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPORDA YETENEK SEÇİMİ Birinci düzey BSA 304 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL COŞKUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze /Online, Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup çalışması
Dersin amacı Yetenek potansiyeli olan gençlerin tespit edilmesi ve erken yaşta spora yönlendirilmesinin önemini kavratabilmektir.
Dersin tanımı Yetenek seçimi ile ilgili genel kavramları, Yetenek seçiminin amacı ve hedeflerini, Yetenek seçimi sürecinin sporcu ve antrenör açısından yararlarını, Yetenek türlerini, Yetenek belirleme aşamalarını, Yetenek seçim türlerini, Yetenek belirlemeye yönelik test uygulamalarını içerir.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı ve genel bilgilendirme
2- Yeteneğin Tanımı ve Türleri, Yetenek Seçimi ile İlişkili Temel Kavramlar
3- Biyomotor yetenekler
4- Yetenekli sporcuyu tanımlama kriterleri, Yetenekli sporcuyu tanımlama problemleri
5- Yetenek seçimi ve yönlendirmede model arayışı
6- Yetenek Seçimi ve Yönlendirme Yöntemleri
7- Yetenek Seçimi ve Yönlendirme Evreleri
8- Mükemmellik Arayış Modeli
9- Uzun Dönem Sporcu Gelişim Modeli
10- Uzun Dönem Sporcu Gelişim Modeli
11- Yetenek Seçimi ve Yönlendirmede Etkili Faktörler
12- Farklı ülkelerin yetenek seçimi yaklaşım ve projeleri
13- Ülkemizdeki yetenek seçimi yaklaşım ve projeleri
14- Yetenek belirlemeye yönelik test uygulamaları
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yetenek hakkında genel bilgi sahibi olur.
2- Sporsal yetenek kavramı, yetenek arama ve seçme kavramlarının tanımını ve farklılıklarını açıklar.
3- Yetenek seçiminin amacı ve hedeflerini kavrar.
4- Yetenek seçimi sürecinin sporcu, antrenör açısından yararlarını açıklar.
5- Yetenek türleri ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
6- Yetenek seçim türleri ve uygulanış biçimlerini kavrar.
7- Doğal ve bilimsel seçim metotlarını karşılaştırır.
8- Yetenek seçiminde ölçüt kullanımını bilir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı SPORDA YETENEK SEÇİMİ DERS NOTU
Yardımcı Kaynaklar - Müniroğlu, S., Özen, G. Sporda Yetenek Seçimi ve Yönlendirme. Akademisyen Kitabevi. (2017). - BAYRAKTAR, I. (2019). Geleneksel Yetenek Seçimi mi, Uzun Dönem Sporcu Gelişimi mi?. Her Yönüyle Spor, 10. - SEVİMLİ, D. (2015). Sporda Yetenek Gelişiminin Yönetim Süreci. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(1), 1-9. - Holtey, J., & ÖZER, M. K. (2019). Sporda Yetenek Gelişimi ve Ötesi. Journal of Health and Sport Sciences, 2(2), 40-55. - Kula H. SPORDA YETENEK. Sporun Kavramsal Temelleri-2 (TEMEL BECERİLER), Özen G.,Atar Ö. Editör, EFE AKADEMİ, İstanbul, ss.7-47, 2020.

Ders ile ilgili dosyalar