Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANALİZDE SEÇME KONULAR I |
İkinci düzey |
MAT 217 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ARSLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Matematik bilimine temel olan matematik analizdeki temel kavramları ve teoremleri öğrencilere kavratarak onları lisans üstü çalışmalarına hazırlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bir Fonksiyonun limiti kavramı ve temel özellikleri, Sürekliliği ve çeşitli Özellikleri,Türev Kavramı ve türev alma KurallarıL’ Hospital Kuralı ve uygulamaları,Kuvvet Serileri ve Taylor Teoremi,Kartezyen Koordinatlarda grafik çizimi (Asimtot ve çeşitleri),Çeşitli Fonksiyonların Grafik çizimleri
Belirli İntegralin Yaklaşık Hesabı (Dikdörtgen, Yamuk, Simpson Kuralları)
,Türevin Fizik, Kimya ve Biyolojiye Uygulamaları,Türevin Ekonomiye ve Epidemiye Uygulamaları, Maksimum ve minimum Problemleri
|
1- |
Bir Fonksiyonun limiti kavramı ve temel özellikleri
|
2- |
Bir Fonksiyonun Sürekliliği ve çeşitli Özellikleri
|
3- |
Bir Fonksiyonun Sürekliliği ve çeşitli Özellikleri
|
4- |
L’ Hospital Kuralı ve uygulamaları
|
5- |
Kuvvet Serileri ve Taylor Teoremi
|
6- |
Kartezyen Koordinatlarda grafik çizimi (Asimtot ve çeşitleri)
|
7- |
Çeşitli Fonksiyonların Grafik çizimleri
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Belirli İntegralin Yaklaşık Hesabı (Dikdörtgen, Yamuk, Simpson Kuralları)
|
10- |
Kartezyen Koordinatlarda Alan ve Hacim Hesapları
|
11- |
Türevin Fizik ve Biyolojiye Uygulamaları
|
12- |
Türevin Ekonomiye ve Epidemiye Uygulamaları
|
13- |
Türevin Kimyaya Uygulamaları
|
14- |
Genel Maksimum ve minimum Problemleri
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bir Fonksiyonun limiti kavramı ve temel özelliklerini öğrenir.
|
2- |
Bir Fonksiyonun Sürekliliği ,Türev Kavramı ve Temel türev alma Kurallarını öğrenir.
|
3- |
Kuvvet Serileri ve Taylor Teoremini öğrenir ve uygular.
|
4- |
Çeşitli Fonksiyonların Grafik çizimlerini öğrenir.
|
5- |
Belirli İntegralin Yaklaşık Hesabı (Dikdörtgen, Yamuk, Simpson Kuralları) öğrenir..
|
6- |
Türevin Fizik,Biyoloji ,Ekonomi ,Epidemi ve Kimyaya uygulamalarını öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
54
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Berki YURTSEVER, Matematik Analiz Dersleri, Cilt I, Ankara 1968.
2. Mustafa BALCI, Matematik Analiz, Cilt I, Ankara 2008.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
3.Tom M.Apostol, Mathematical Analysis, Addison-Wesley Publ.Company, London, 1973.
|
|