Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANALİZDE SEÇME KONULAR I |
Birinci düzey |
MAT 217 |
Seçmeli |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ARSLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Matematik bilimine temel olan matematik analizdeki temel kavramları ve teoremleri öğrencilere kavratarak onları lisans üstü çalışmalarına hazırlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bir Fonksiyonun limiti kavramı ve temel özellikleri, Sürekliliği ve çeşitli Özellikleri,Türev Kavramı ve türev alma KurallarıL’ Hospital Kuralı ve uygulamaları,Kuvvet Serileri ve Taylor Teoremi,Kartezyen Koordinatlarda grafik çizimi (Asimtot ve çeşitleri),Çeşitli Fonksiyonların Grafik çizimleri
Belirli İntegralin Yaklaşık Hesabı (Dikdörtgen, Yamuk, Simpson Kuralları)
,Türevin Fizik, Kimya ve Biyolojiye Uygulamaları,Türevin Ekonomiye ve Epidemiye Uygulamaları, Maksimum ve minimum Problemleri
|
1- |
Bir Fonksiyonun limiti kavramı ve temel özellikleri
|
2- |
Bir Fonksiyonun Sürekliliği ve çeşitli Özellikleri
|
3- |
Bir Fonksiyonun Sürekliliği ve çeşitli Özellikleri
|
4- |
L’ Hospital Kuralı ve uygulamaları
|
5- |
Kuvvet Serileri ve Taylor Teoremi
|
6- |
Kartezyen Koordinatlarda grafik çizimi (Asimtot ve çeşitleri)
|
7- |
Çeşitli Fonksiyonların Grafik çizimleri
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Belirli İntegralin Yaklaşık Hesabı (Dikdörtgen, Yamuk, Simpson Kuralları)
|
10- |
Kartezyen Koordinatlarda Alan ve Hacim Hesapları
|
11- |
Türevin Fizik ve Biyolojiye Uygulamaları
|
12- |
Türevin Ekonomiye ve Epidemiye Uygulamaları
|
13- |
Türevin Kimyaya Uygulamaları
|
14- |
Genel Maksimum ve minimum Problemleri
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bir Fonksiyonun limiti kavramı ve temel özelliklerini öğrenir.
|
2- |
Bir Fonksiyonun Sürekliliği ,Türev Kavramı ve Temel türev alma Kurallarını öğrenir.
|
3- |
Kuvvet Serileri ve Taylor Teoremini öğrenir ve uygular.
|
4- |
Çeşitli Fonksiyonların Grafik çizimlerini öğrenir.
|
5- |
Belirli İntegralin Yaklaşık Hesabı (Dikdörtgen, Yamuk, Simpson Kuralları) öğrenir..
|
6- |
Türevin Fizik,Biyoloji ,Ekonomi ,Epidemi ve Kimyaya uygulamalarını öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
|
|
2- |
Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
|
|
3- |
Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
|
|
4- |
Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
|
|
5- |
Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
|
|
6- |
Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
|
|
7- |
Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
|
|
8- |
Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
|
|
9- |
Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
|
|
10- |
Analitik düşünme yeteneği kazanır.
|
|
11- |
Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
|
12- |
Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
|
|
13- |
Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
|
14- |
Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
|
|
15- |
Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
|
|
16- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
54
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Berki YURTSEVER, Matematik Analiz Dersleri, Cilt I, Ankara 1968.
2. Mustafa BALCI, Matematik Analiz, Cilt I, Ankara 2008.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
3.Tom M.Apostol, Mathematical Analysis, Addison-Wesley Publ.Company, London, 1973.
|
|