Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I Birinci düzey ESM 215 Zorunlu 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersi almak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞÜKRÜ SU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET FATİH KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yardımcı öğretim elemanı bulunmamaktadır.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Enerji sistemleri mühendisliği öğrencilerine temel işçi sağlığı ve güvenliği eğitimi verilmesini sağlamak. Öğrencilerde iş güvenliği konusunda farkındalık yaratılmasını sağlamak.
Dersin tanımı Çalışma hayatında oluşabilecek iş kazaları ve meydana gelebilecek meslek hastalıkları ile ilgili olarak, güncel teknoloji ve mevzuatlar hakkında bilgi vermek.

Dersin içeriği
1- Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler
2- Çalışanların yasal hakları
3- Çalışanların sorumlulukları
4- İşyeri temizliği
5- İşyeri düzeni
6- İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar
7- Meslek hastalıklarının sebepleri
8- Hastalıktan korunma prensipleri ve korunma tekniklerinin uygulanması
9- Biyolojik Risk etmenleri
10- Kimyasal Risk Etmenleri
11- Psikososyal risk etmenleri
12- Fiziksel Risk Etmenleri
13- Güvenlik İşaretleri
14- İlkyardım
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İşçi sağlığı konusunda temel bilgi sahibi olmak
2- İş güvenliği mevzuatlarının uygulanışı ve yaptırımlarını kavramak
3- iş hukuku alanında işveren ve işçi yükümlülüklerini öğrenmek
4- Acil bir durumda alınabilecek önlemleri öğrenmek
5- İlk yardım konuları ile ilgili bilgi sahibi olmak
6- Fiziksel, kimyasal ve biyolojik risk etmenlerini tanımak ve önlem almak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     57
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Abdulvahap YİĞİT, İş Güvenliği, Dora Yayıncılık, Bursa, 2013
Yardımcı Kaynaklar Abdulvahap YİĞİT, İş Güvenliği, Dora Yayıncılık, Bursa, 2013

Ders ile ilgili dosyalar