Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (doktora) > BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİĞİ ÖLÇME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİĞİ ÖLÇME Üçüncü düzey BİY 641 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞE TOLUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Biyolojik çeşitliliği sayma ve ölçmede beceriler sağlamak, çeşitli sorular için uygun indisleri seçmek ve örnekler arasındaki biyoçeşitliliği karşılaştırmaktır.
Dersin tanımı Uzaysal olarak tanımlanmış birimlerin çeşitliliği, alfa çeşitlilik bölgelerinin kompozisyonsal çeşitliliğindeki farklılıklar, tür bolluğu modelleri, tür zenginliği tahmin teknikleri, özet halinde çeşitlilik istatistikleri.

Dersin içeriği
1- Giriş: Biyolojik çeşitliliğin ölçümü
2- Türlerin yaygınlığı ve nadirliği
3- Türlerin yaygınlığı ve nadirliği
4- Tür zenginliğinin ölçüleri
5- Çeşitlilik indeksleri
6- Çeşitliliğin parametrik ölçüleri
7- Çeşitliliğin parametrik olmayan ölçüleri
8- ARA SINAV
9- Kommuniteleri karşılaştırma
10- ß- çeşitliliği ölçme
11- Müşterek türlerin sayısını tahmin etme
12- ß- çeşitlilik ve ölçek: pratik doğurgular
13- Birkaç deneme
14- Biyoçeşitlilik araç takımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- -Yaygın olarak kullanılan terimlerin anlamlarını ifade eder,
2- -Çeşitlilik ölçümü için anahtar metodolojiyi ana hatlarıyla bilir,
3- -Alfa ve beta çeşitlilik için çeşitlilik ölçüm yöntemlerini kullanır,
4- -Biyolojik çeşitliliğin analizinde uygun bilgisayar paket programlarını uygular,
5- -Tür bolluğu ve tür zenginliğini ölçer,
6- -Çıktıları nasıl yorumlayacağını bilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Magurran, A.E., Measuring Biological DiversityBlackwell Publishing, 2004.
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel dergilerden makaleler

Ders ile ilgili dosyalar