Ön koşul dersleri
|
Yok.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MÜMTAZ SARIÇİÇEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MÜMTAZ SARIÇİÇEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teori-Uygulama
|
Dersin amacı
|
Yeni Türk Edebiyatının türleri ve bu türlerin tahlili konusunda teori ve yöntem bilgisi kazandırmak; metin tahlilini kavratmak.
|
Dersin tanımı
|
Yeni Türk Edebiyatının oluşum sürecinin temel eğilimleri.
|
1- |
Dersin kapsamı, içeriği, kaynakça bilgisi. Okunacak eserler.
|
2- |
Tiyatro türü. Dünya ve Türk edebiyatlarında tiyatro türünün doğuşu ve gelişmesi. Günümüzde tiyatro.
|
3- |
Tiyatro metinlerinin tahlilinde yöntem bilgisi. Vaka kurgusu, sahne teknikleri, zaman, mekan ögeleri.
|
4- |
Tiyatroda kişileştirme ve dil özellikleri ve bu ögelerin tahlili.
|
5- |
Uygulama çalışması: Tiyatro eseri tahlili.
|
6- |
Şiir: Dünden bugüne şiir ve poetika kavramları ile Türk şiirinde poetikalar.
|
7- |
Şiir tahlilinde usul. Biçim özellikleri: Nazım biçimi, nazım birimi, dize, vezin, kafiye ve diğer ahenk öğeleri.
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Uygulama çalışması: Şiirde biçim öğelerinin tahlili.
|
10- |
Şiirde içerik: Temler, fikirler, imgeler, görsel ögeler vd.
|
11- |
Uygulama çalışması: Şiirde içerik tahlili.
|
12- |
Mensur şiir türü ve tahlili.
|
13- |
Makale, deneme, eleştiri vb öğretici türler.
|
14- |
Edebiyat tarihi, monografi, biyografi, ansiklopedi türleri.
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tiyatro türünün genel özelliklerinin kavranması ve genel gelişiminin öğrenilmesi
|
2- |
Tiyatro metinlerinin tahlil yöntemlerinin öğrenilmesi ve tiyatro tahlil çalışmalarının kavranması
|
3- |
Şiir türünün özelliklerinin kavranması, Türk ve dünya edebiyatlarındaki genel gelişiminin öğrenilmesi
|
4- |
Şiir tahlili yöntemlerinin öğrenilmesi
|
5- |
Makale, deneme, edebî eleştiri, edebiyat tarihi, monografi, biyografi ve ansiklopedi türlerinin özelliklerinin öğrenilmesi
|
6- |
Metin tahlili ile edebiyat biliminin diğer kolları arasındaki ilişkinin kavranması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
84
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
28
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
12
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Nurullah Çetin, Şiir Tahlilleri, Öncü, 2008.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1.Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri 1-2, Dergah, 1983.2.İsmail Çetişli, Metin Tahliline Giriş –Şiir-, Kardelen, 1999.3.Cem Dilçin, Türk Şiir Bilgisi, TDK, 1995.4.Mehmet Fuat Köprülü, Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ, 2004.5.Metin And, Türk Tiyatrosunun Evreleri, Turhan, 1983.6.Ahmet Hamdi Tanpınar, XIX. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Çağlayan, 1982.
|
|