Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji (yüksek Lisans) > YENİ TÜRK EDEBİYATINA GİRİŞ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YENİ TÜRK EDEBİYATINA GİRİŞ II İkinci düzey TDE142 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MÜMTAZ SARIÇİÇEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MÜMTAZ SARIÇİÇEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teori-Uygulama
Dersin amacı Yeni Türk Edebiyatının türleri ve bu türlerin tahlili konusunda teori ve yöntem bilgisi kazandırmak; metin tahlilini kavratmak.
Dersin tanımı Yeni Türk Edebiyatının oluşum sürecinin temel eğilimleri.

Dersin içeriği
1- Dersin kapsamı, içeriği, kaynakça bilgisi. Okunacak eserler.
2- Tiyatro türü. Dünya ve Türk edebiyatlarında tiyatro türünün doğuşu ve gelişmesi. Günümüzde tiyatro.
3- Tiyatro metinlerinin tahlilinde yöntem bilgisi. Vaka kurgusu, sahne teknikleri, zaman, mekan ögeleri.
4- Tiyatroda kişileştirme ve dil özellikleri ve bu ögelerin tahlili.
5- Uygulama çalışması: Tiyatro eseri tahlili.
6- Şiir: Dünden bugüne şiir ve poetika kavramları ile Türk şiirinde poetikalar.
7- Şiir tahlilinde usul. Biçim özellikleri: Nazım biçimi, nazım birimi, dize, vezin, kafiye ve diğer ahenk öğeleri.
8- ARA SINAV
9- Uygulama çalışması: Şiirde biçim öğelerinin tahlili.
10- Şiirde içerik: Temler, fikirler, imgeler, görsel ögeler vd.
11- Uygulama çalışması: Şiirde içerik tahlili.
12- Mensur şiir türü ve tahlili.
13- Makale, deneme, eleştiri vb öğretici türler.
14- Edebiyat tarihi, monografi, biyografi, ansiklopedi türleri.
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tiyatro türünün genel özelliklerinin kavranması ve genel gelişiminin öğrenilmesi
2- Tiyatro metinlerinin tahlil yöntemlerinin öğrenilmesi ve tiyatro tahlil çalışmalarının kavranması
3- Şiir türünün özelliklerinin kavranması, Türk ve dünya edebiyatlarındaki genel gelişiminin öğrenilmesi
4- Şiir tahlili yöntemlerinin öğrenilmesi
5- Makale, deneme, edebî eleştiri, edebiyat tarihi, monografi, biyografi ve ansiklopedi türlerinin özelliklerinin öğrenilmesi
6- Metin tahlili ile edebiyat biliminin diğer kolları arasındaki ilişkinin kavranması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 28
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 12
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Nurullah Çetin, Şiir Tahlilleri, Öncü, 2008.
Yardımcı Kaynaklar 1.Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri 1-2, Dergah, 1983.2.İsmail Çetişli, Metin Tahliline Giriş –Şiir-, Kardelen, 1999.3.Cem Dilçin, Türk Şiir Bilgisi, TDK, 1995.4.Mehmet Fuat Köprülü, Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ, 2004.5.Metin And, Türk Tiyatrosunun Evreleri, Turhan, 1983.6.Ahmet Hamdi Tanpınar, XIX. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Çağlayan, 1982.

Ders ile ilgili dosyalar