Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sosyal Bilgiler Öğretmenliği > ORGANİK KİMYADA ÇEVRİLME REAKSİYONLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORGANİK KİMYADA ÇEVRİLME REAKSİYONLARI Birinci düzey KİM 642 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İLHAN ÖZER İLHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yok
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı bu dersi seçen yüksek lisans öğrencilerine çevrilme reaksiyonları hakkında bilgi vermektir.
Dersin tanımı Çevrilme Reaksiyonlarına Giriş, Nükleofilik, Elektrofilik ve Serbest Radikal Çevrilmeleri, Çevril Reaksiyonları, R, H, ve Ar Gruplarının Karbondan Karbona Göçü, Wagner-Meerwein Rearrangement, Pinacol and Semi Pinacol Rearrangement, Halka genilemesi ve Halka Küçülmesi, Aldehit ve Ketonların Asit Katalizli Çevrilmeleri, Benzilik Asit Çevrilmeleri, Wolff Çevrilmeleri ve Arndt-Eistert Sentezleri, Aldehit ve Ketonların Homolojisazyonu, Halojen, Hidroksil, Amino vb. Grupların Karbondan Karbona Göçmesi, R ve Ar Gruplarının Karbondan Azota Göçmeleri, Hofmann Curtius, Lossen, Schmidt ve Beckmann Çevrilmeleri, Carbondan Oksijene R ve Ar Gruplarının Göçmesi, (Baeyer-Villiger and Hidroperoksit Çevrilmeleri ), Azot Oksijen ve Kükürden Karbona Göçmeler, Stevens, Wittig, Favorski ve Sommelet Çevrilmeler, Allilik ve Fonkionel Grup Çevrilmeleri, İkili ve Üçlü Bağ Göçmeleri

Dersin içeriği
1- Çevrilme Reaksiyonlarına Giriş, Nükleofilik, Elektrofilik ve Serbest Radikal Çevrilmeleri
2- R, H, ve Ar Gruplarının Çevrilmesi (Wagner-Meerwein Çevrilmesi)
3- Pinakol and Semipinakol Çevrilmeleri
4- Halka genişlemesi ve Halka Küçülmesi
5- Aldehit ve Ketonların Asit Katalizli Çevrilmeleri, Benzilik Asit Çevrilmeleri
6- Wolff Çevrilmeleri ve Arndt-Eistert Sentezleri
7- Aldehit ve Ketonların Homolojisazyonu,
8- ARA SINAV
9- Hofmann Curtius, Lossen, Schmidt ve Beckmann Çevrilmeleri
10- Baeyer-Villiger and Hidroperoksit Çevrilmeleri
11- Azot Oksijen ve Kükürden Karbona Göçmeler
12- Stevens, Wittig, Favorski ve Sommelet Çevrilmeleri
13- Allilik ve Fonkionel Grup Çevrilmeleri
14- İkili ve Üçlü Bağ Göçmeleri
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çevrilme reaksiyonlarının mekanizmasını öğrenir
2- Çervilme reaksiyonları hakkında geniş bilgi edinir
3- Çevrilme reaksiyonlarının sınıflandırılması hakkında bilgi edinir
4- Organik ara ürünler hakkında bilgi edinir
5- Özel reaksiyonlar öğrenilir
6- Özel sentez metotları hakkında bilgi edinir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2- Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3- Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4- Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5- Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6- Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7- Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8- Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9- Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10- Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11- Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13- Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14- Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15- Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18- Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19- Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 6 3 18
Sunum / Seminer hazırlama 6 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 8 32
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 8 32
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Miller A, Solomon P.H.,Writing Mechanisms in Organic Chemistry, Acaemic Press,London,2000 • March J.,Advanced Organic Chemistry,Third Ed.,John Wiley & Sons Inc.,New York,1985 • Solomons T.W.G.,Organic Chemistry, Fourth Ed., John Wiley & Sons Inc.,New York,1985 • Tüzün C. Organik reaksiyon Mekanizmaları,Palme Yayın Dağıtım, Ankara, 1999
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar