Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İLHAN ÖZER İLHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı bu dersi seçen yüksek lisans öğrencilerine çevrilme reaksiyonları hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Çevrilme Reaksiyonlarına Giriş, Nükleofilik, Elektrofilik ve Serbest Radikal Çevrilmeleri, Çevril Reaksiyonları, R, H, ve Ar Gruplarının Karbondan Karbona Göçü, Wagner-Meerwein Rearrangement, Pinacol and Semi Pinacol Rearrangement, Halka genilemesi ve Halka Küçülmesi, Aldehit ve Ketonların Asit Katalizli Çevrilmeleri, Benzilik Asit Çevrilmeleri, Wolff Çevrilmeleri ve Arndt-Eistert Sentezleri, Aldehit ve Ketonların Homolojisazyonu, Halojen, Hidroksil, Amino vb. Grupların Karbondan Karbona Göçmesi, R ve Ar Gruplarının Karbondan Azota Göçmeleri, Hofmann Curtius, Lossen, Schmidt ve Beckmann Çevrilmeleri, Carbondan Oksijene R ve Ar Gruplarının Göçmesi, (Baeyer-Villiger and Hidroperoksit Çevrilmeleri ), Azot Oksijen ve Kükürden Karbona Göçmeler, Stevens, Wittig, Favorski ve Sommelet Çevrilmeler, Allilik ve Fonkionel Grup Çevrilmeleri, İkili ve Üçlü Bağ Göçmeleri
|
1- |
Çevrilme Reaksiyonlarına Giriş, Nükleofilik, Elektrofilik ve Serbest Radikal Çevrilmeleri
|
2- |
R, H, ve Ar Gruplarının Çevrilmesi (Wagner-Meerwein Çevrilmesi)
|
3- |
Pinakol and Semipinakol Çevrilmeleri
|
4- |
Halka genişlemesi ve Halka Küçülmesi
|
5- |
Aldehit ve Ketonların Asit Katalizli Çevrilmeleri, Benzilik Asit Çevrilmeleri
|
6- |
Wolff Çevrilmeleri ve Arndt-Eistert Sentezleri
|
7- |
Aldehit ve Ketonların Homolojisazyonu,
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Hofmann Curtius, Lossen, Schmidt ve Beckmann Çevrilmeleri
|
10- |
Baeyer-Villiger and Hidroperoksit Çevrilmeleri
|
11- |
Azot Oksijen ve Kükürden Karbona Göçmeler
|
12- |
Stevens, Wittig, Favorski ve Sommelet Çevrilmeleri
|
13- |
Allilik ve Fonkionel Grup Çevrilmeleri
|
14- |
İkili ve Üçlü Bağ Göçmeleri
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çevrilme reaksiyonlarının mekanizmasını öğrenir
|
2- |
Çervilme reaksiyonları hakkında geniş bilgi edinir
|
3- |
Çevrilme reaksiyonlarının sınıflandırılması hakkında bilgi edinir
|
4- |
Organik ara ürünler hakkında bilgi edinir
|
5- |
Özel reaksiyonlar öğrenilir
|
6- |
Özel sentez metotları hakkında bilgi edinir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
|
|
2- |
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
|
|
4- |
Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
|
|
6- |
En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
6
|
3
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
8
|
32
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
8
|
32
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
190
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• Miller A, Solomon P.H.,Writing Mechanisms in Organic Chemistry, Acaemic Press,London,2000
• March J.,Advanced Organic Chemistry,Third Ed.,John Wiley & Sons Inc.,New York,1985
• Solomons T.W.G.,Organic Chemistry, Fourth Ed., John Wiley & Sons Inc.,New York,1985
• Tüzün C. Organik reaksiyon Mekanizmaları,Palme Yayın Dağıtım, Ankara, 1999
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|