Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA |
İkinci düzey |
MB 010 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, eğitim alanında proje hazırlama sürecine dair bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
• Proje kavramı ve proje türleri;
• Okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri);
• Proje için konu seçimi;
• Literatür taraması;
• Projede mantıksal çerçeve;
• Projenin planlanması ve yönetimi;
• Projede bilimsel yöntemin uygulanması;
• Proje raporu hazırlama ve geliştirme;
• Proje raporunu sonuçlandırma;
• Proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi;
• Proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri
|
1- |
Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
|
2- |
Proje kavramı ve proje türleri
|
3- |
Okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri)
|
4- |
Proje için konu seçimi
|
5- |
Literatür taraması
|
6- |
Projede mantıksal çerçeve
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Projenin planlanması ve yönetimi
|
9- |
Projede bilimsel yöntemin uygulanması
|
10- |
Projede bilimsel yöntemin uygulanması
|
11- |
Proje raporu hazırlama ve geliştirme
|
12- |
Proje raporunu sonuçlandırma
|
13- |
Proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi
|
14- |
Proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri
|
15- |
Proje hazırlama sürecinin genel değerlendirmesi
|
16- |
Proje hazırlama sürecinin genel değerlendirmesi
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
• Öğrenci proje hazırlama sürecini bilir.
|
2- |
• Öğrenci proje fikri oluşturur.
|
3- |
• Öğrenci proje planı geliştirir.
|
4- |
• Öğrenci proje raporu hazırlar.
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
14
|
5
|
70
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
1
|
2
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Taştan, M. & Kaya, H. İ. (2021). Eğitimde Proje Geliştirme ve Yönetme. Ankara: Pegem Akademi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karedeniz, Ş., & Demirci, F. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık
|
|