Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Özel Hukuk (ikinci Öğretim) (y.l) > EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA İkinci düzey MB 010 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, eğitim alanında proje hazırlama sürecine dair bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Dersin tanımı • Proje kavramı ve proje türleri; • Okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); • Proje için konu seçimi; • Literatür taraması; • Projede mantıksal çerçeve; • Projenin planlanması ve yönetimi; • Projede bilimsel yöntemin uygulanması; • Proje raporu hazırlama ve geliştirme; • Proje raporunu sonuçlandırma; • Proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; • Proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2- Proje kavramı ve proje türleri
3- Okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri)
4- Proje için konu seçimi
5- Literatür taraması
6- Projede mantıksal çerçeve
7- Ara sınav
8- Projenin planlanması ve yönetimi
9- Projede bilimsel yöntemin uygulanması
10- Projede bilimsel yöntemin uygulanması
11- Proje raporu hazırlama ve geliştirme
12- Proje raporunu sonuçlandırma
13- Proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi
14- Proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri
15- Proje hazırlama sürecinin genel değerlendirmesi
16- Proje hazırlama sürecinin genel değerlendirmesi
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- • Öğrenci proje hazırlama sürecini bilir.
2- • Öğrenci proje fikri oluşturur.
3- • Öğrenci proje planı geliştirir.
4- • Öğrenci proje raporu hazırlar.
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 5 70
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Taştan, M. & Kaya, H. İ. (2021). Eğitimde Proje Geliştirme ve Yönetme. Ankara: Pegem Akademi
Yardımcı Kaynaklar Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karedeniz, Ş., & Demirci, F. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık

Ders ile ilgili dosyalar