Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > RENK VE BİÇİM İLİŞKİSİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RENK VE BİÇİM İLİŞKİSİ II Birinci düzey HEYU216 Seçmeli 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Teorik ve Uygulama
Dersin amacı Sanatın temel yapı ve dinamiklerinin kavratılması. Kuramsal temellerin kavratılması.
Dersin tanımı Heykelde form ve biçimin renkle ilişkilendirerek, bağlantılar kurarak yaratıcı özgün çalışmalar oluşturmak

Dersin içeriği
1- Renk ve Biçim konusunda bilgi vererek ön hazırlıklar oluşturulur.
2- Hazır malzemeyi kullanarak renk ve biçim özelliği üzerinde durarak kompozisyon oluşturur
3- Hazır malzemeyi kullanarak renk ve biçim özelliği üzerinde durarak kompozisyon oluşturur
4- Uygulama aşaması
5- Uygulama aşaması
6- Ara Sınav
7- Hazır malzeme ve geleneksel malzemeleri kullanarak renk ve biçim özelliği üzerinde durarak kompozisyon oluşturur.
8- Hazır malzeme ve geleneksel malzemeleri kullanarak renk ve biçim özelliği üzerinde durarak kompozisyon oluşturur.
9- Uygulama aşaması
10- Uygulama aşaması
11- Uygulama aşaması
12- Uygulama aşaması
13- Uygulama aşaması
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biçim, form ve renk ilişkisini kavrar
2- Hazır malzemenin plastik bir unsur olarak kullanılabileceğini kavrar.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 6 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 4
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 4
Yarıyıl içi toplam   8
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar