Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Japon Dili ve Edebiyati (y.l) > KARŞILAŞTIRMALI KÜLTÜR ÇALIŞMALARI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI KÜLTÜR ÇALIŞMALARI I İkinci düzey JDE 509 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Karşılaştırmalı kültür çalışmaları yapmak.
Dersin tanımı Farklı bir topluma duyduğumuz merak, onunla karşılaştığımızda düşünüp, hissettiklerimiz; farklı kültüre karşı ön yargılarımız, kültürümüzün ötekiyle ortak noktaları veya farklılıkları; tüm bunlar aslında farklı kültürü anlayabilmek için kullandığımız bir yöntemdir. Bu derste, karşılaştırmalı kültür metodları kullanılarak –Türk ve batı kültürü ile karşılaştırma da yapılarak- Türkiye’den coğrafi olarak çok uzakta bulunan Japonya’nın kültürel değerleri ele alınacaktır.

Dersin içeriği
1- Shakuhachi ve Fukuzen
2- Genel Hatlarıyla Cha no Yu
3- Japon Toplumu ve Doğa
4- Japon Kültüründe Sessizlik Kavramı
5- Bi he no Hairyo Okuma
6- Bi he no Hairyo Yorumlama
7- Kotoba no Shikumi-Okuma
8- Kotoba no Shikumi-Yorumlama
9- Ara Sınav
10- Masaoka Shiki-H.Spencer Felsefe Stili
11- Masaoka Shiki-H.Spencer Felsefe Stili
12- Masaoka Shiki-H.Spencer Felsefe Stili
13- Masaoka Shiki-H.Spencer Felsefe Stili
14- Masaoka Shiki-H.Spencer Felsefe Stili
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kültürün tanımı ve oluşumunu anlar.
2- Kültürlerarası ortak noktaları bulur.
3- Kültürlerarası farklı noktaları bulur.
4- Ortak ve farklı noktalardan çıkarımlar yapar.
5- Yaptığı çıkarımları yorumlayabilir.
6- Elde ettiği sonuçları araştırmalarında kullanabilir.
7- Kültürün dile yansıttığı özellikleri kavrar.
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrama konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
2- ilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
3- Bilimsel araştırma metotlarını uygulayabilme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
4- Sunu hazırlama metotlarını edinme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
5- Makale hazırlama teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
6- Yüksek lisans tezi yazma teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 3 3
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 12 12
Ödevler 5 12 60
Sunum / Seminer hazırlama 3 9 27
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 5 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 8 24
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Studies in Comparatives Culture, The Japan Association of Comparative Culture-
Yardımcı Kaynaklar The Japanese Mind: Understanding Contemporary Japanese Culture,Yoshio Sugimoto-The Cambridge Companion to Modern Japanese Culture,Roger J. Davies, Osamu Ikeno

Ders ile ilgili dosyalar