Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Histoloji-embr (doktora) > İN VİTRO FERTİLİZASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İN VİTRO FERTİLİZASYON Üçüncü düzey VHE 631 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜNER KÜÇÜK BAYRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
Dersin veriliş şekli Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
Dersin amacı IVF yönteminin tarihsel ve bilimsel gelişimini, üreme sisteminin histolojik yapısını, erkek infertilitesine yönelik tanısal tekniklerin öğrenilmesini, androloji laboratuarındaki yöntemleri, fertilizasyon yöntemlerini, elde edilen zigot-embriyoların skorlamasını ve IVF laboratuarlarında ki genel işleyişi anlatmaktır.
Dersin tanımı Bir yumurtanın sperm tarafından, vücut dışında (in vitro) sunî olarak döllenmesi sürecidir.

Dersin içeriği
1- İnfertilite ve İnfertilite tedavilerinin tarihçesi
2- Embriyoloji laboratuvarının kuruluşu
3- IVF laboratuvarında kalite kontrol
4- Spermatogenezis ve sperm histolojisi
5- Erkek infertilitesinde tanıya yönelik testler
6- Sperm hazırlama protokolleri-I
7- Sperm hazırlama protokolleri-II
8- Oogenezis
9- Oosit toplama prosedürü
10- Oosit Histolojisi ve İn vitro matürasyon-I
11- Oosit Histolojisi ve İn vitro matürasyon-II
12- Fertilizasyon
13- Fertilizasyon kontrolü ve zigot skorlama
14- Embriyoner gelişim-I
15- Embriyoner gelişim-II
16- Klasik in vitro fertilizasyon
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Preimplantasyon genetik tanı ve kök hücreler hakkında bilgi sahibi olabileceklerdir.
2- Zigot ve embriyo skorlamasını, embriyo seçim kriterlerini öğrenebilecekler,
3- IVF ve ICSIn yöntemleri arasındaki farkları, fertilizasyonda hangi yöntemin seçilmesi gerektiğini açıklayabilecekler,
4- Oosit hazırlama yöntemlerini ve embriyo gelişiminde kullanılan kültür ortamları hakkında bilgi sahibi olabilecekler,
5- IVF’in tarihsel ve bilimsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilecekler
6- Androloji laboratuarlarında yapılan spermiyogram ve sperm hazırlama tekniklerini öğrenebilecekler,
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 16 1 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 16 2 32
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 16 1 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İn vitro fertilizasyon (Kay Elder and Brian Dale, Çevirmen Prof.Dr. Tülay İrez, Nobel Tıp Kitabevi)
Yardımcı Kaynaklar İn Vitro Fertilizasyon (IVF) Laboratuvar Yöntemleri (Doç.Dr. Lale Delilbaşı, Güneş Tıp Kitabevi, 2008)

Ders ile ilgili dosyalar