Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İN VİTRO FERTİLİZASYON |
İkinci düzey |
VHE 631 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÜNER KÜÇÜK BAYRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
IVF yönteminin tarihsel ve bilimsel gelişimini, üreme sisteminin histolojik yapısını, erkek infertilitesine yönelik tanısal tekniklerin öğrenilmesini, androloji laboratuarındaki yöntemleri, fertilizasyon yöntemlerini, elde edilen zigot-embriyoların skorlamasını ve IVF laboratuarlarında ki genel işleyişi anlatmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bir yumurtanın sperm tarafından, vücut dışında (in vitro) sunî olarak döllenmesi sürecidir.
|
1- |
İnfertilite ve İnfertilite tedavilerinin tarihçesi
|
2- |
Embriyoloji laboratuvarının kuruluşu
|
3- |
IVF laboratuvarında kalite kontrol
|
4- |
Spermatogenezis ve sperm histolojisi
|
5- |
Erkek infertilitesinde tanıya yönelik testler
|
6- |
Sperm hazırlama protokolleri-I
|
7- |
Sperm hazırlama protokolleri-II
|
8- |
Oogenezis
|
9- |
Oosit toplama prosedürü
|
10- |
Oosit Histolojisi ve İn vitro matürasyon-I
|
11- |
Oosit Histolojisi ve İn vitro matürasyon-II
|
12- |
Fertilizasyon
|
13- |
Fertilizasyon kontrolü ve zigot skorlama
|
14- |
Embriyoner gelişim-I
|
15- |
Embriyoner gelişim-II
|
16- |
Klasik in vitro fertilizasyon
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Preimplantasyon genetik tanı ve kök hücreler hakkında bilgi sahibi olabileceklerdir.
|
2- |
Zigot ve embriyo skorlamasını, embriyo seçim kriterlerini öğrenebilecekler,
|
3- |
IVF ve ICSIn yöntemleri arasındaki farkları, fertilizasyonda hangi yöntemin seçilmesi gerektiğini açıklayabilecekler,
|
4- |
Oosit hazırlama yöntemlerini ve embriyo gelişiminde kullanılan kültür ortamları hakkında bilgi sahibi olabilecekler,
|
5- |
IVF’in tarihsel ve bilimsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilecekler
|
6- |
Androloji laboratuarlarında yapılan spermiyogram ve sperm hazırlama tekniklerini öğrenebilecekler,
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
|
|
2- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
|
|
4- |
Bilimsel bakışa sahip olmak
|
|
5- |
İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
|
|
7- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip etmek
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
|
|
12- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
|
|
13- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
16
|
1
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
16
|
2
|
32
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
16
|
1
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İn vitro fertilizasyon (Kay Elder and Brian Dale, Çevirmen Prof.Dr. Tülay İrez, Nobel Tıp Kitabevi)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İn Vitro Fertilizasyon (IVF) Laboratuvar Yöntemleri (Doç.Dr. Lale Delilbaşı, Güneş Tıp Kitabevi, 2008)
|
|