Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > HERKES İÇİN SPOR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HERKES İÇİN SPOR Birinci düzey SEC120 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖZGE MACİT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Özge MACİT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencinin mesleki uygulamada gerekli olan uygun kurtarma, taşıma ve kaldırma uygulamalarının yapılabilmesi için kuvvet, sürat ve dayanıklılık özelliklerinin geliştirilmesi
Dersin tanımı Temel motorik özelliklerin geliştirilerek, yüzme-I, fitness ve trekking uygulamalarının yapılması.

Dersin içeriği
1- Dersin tanımı ve içeriği
2- Havuz kullanımı öğretimi, ısınma hareketlerinin öğrenimi ve suya alışma çalışmaları , Yüzme 1
3- Suya alışma çalışmaları, yüzüstü ve sırtüstü yıldız öğrenimi , Yüzme 1
4- Yüzüstü ve sırtüstü yıldız tekrarları ve torpido öğrenimi , Yüzme 1
5- Torpido tekrarı ve nefes çalışmaları başlangıcı, Yüzme 1
6- Nefes çalışmarı ve serbest yüzme ayak vuruşu öğrenimi, Yüzme 1
7- Ayak vuruşu çalışmaları ve torpido-ayak çalışmaları, Yüzme 1
8- Ara sınav
9- Ara sınavı değerlendirmesi sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması
10- Genel yüzme eğitimi tekrarı, Yüzme 1
11- Kondisyon temel eğitimi
12- Güçlendirici temel cimnastik hareketleri
13- Güçlendirici temel cinmastik hareketleri geliştirilmesi
14- Kardiyovasküler antrenman çalışmaları
15- Genel tekrar
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fiziki ve fizyolojik özelliklerini geliştirebilme
2- Fiziksel uygunluğu (fitness) koruyabilme
3- Su yüzeyinde kalabilme
4- Yüzme-basamaklama-1 becerisini kazanabilme
5- Spor ile sağlıklı yaşam ilişkisini kurabilme
6- Sporu yaşamın içine katma, günlük yaşam tarzı şekline dönüştürme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Swimming Fastest(Yüzme Tekniği ve antreman Programı Tasarımı İçin Referans)-Ernest W. Maglischo
Yardımcı Kaynaklar -YÜZME TEKNİK TAKTİK KONDİSYON- ÜMİT URARTU -Futbolda Kondisyon Antrenmanı-J. Weineck

Ders ile ilgili dosyalar