Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > HERKES İÇİN SPOR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HERKES İÇİN SPOR Birinci düzey SEC120 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖZGE MACİT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Özge MACİT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencinin mesleki uygulamada gerekli olan uygun kurtarma, taşıma ve kaldırma uygulamalarının yapılabilmesi için kuvvet, sürat ve dayanıklılık özelliklerinin geliştirilmesi
Dersin tanımı Temel motorik özelliklerin geliştirilerek, yüzme-I, fitness ve trekking uygulamalarının yapılması.

Dersin içeriği
1- Dersin tanımı ve içeriği
2- Havuz kullanımı öğretimi, ısınma hareketlerinin öğrenimi ve suya alışma çalışmaları , Yüzme 1
3- Suya alışma çalışmaları, yüzüstü ve sırtüstü yıldız öğrenimi , Yüzme 1
4- Yüzüstü ve sırtüstü yıldız tekrarları ve torpido öğrenimi , Yüzme 1
5- Torpido tekrarı ve nefes çalışmaları başlangıcı, Yüzme 1
6- Nefes çalışmarı ve serbest yüzme ayak vuruşu öğrenimi, Yüzme 1
7- Ayak vuruşu çalışmaları ve torpido-ayak çalışmaları, Yüzme 1
8- Ara sınav
9- Ara sınavı değerlendirmesi sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması
10- Genel yüzme eğitimi tekrarı, Yüzme 1
11- Kondisyon temel eğitimi
12- Güçlendirici temel cimnastik hareketleri
13- Güçlendirici temel cinmastik hareketleri geliştirilmesi
14- Kardiyovasküler antrenman çalışmaları
15- Genel tekrar
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fiziki ve fizyolojik özelliklerini geliştirebilme
2- Fiziksel uygunluğu (fitness) koruyabilme
3- Su yüzeyinde kalabilme
4- Yüzme-basamaklama-1 becerisini kazanabilme
5- Spor ile sağlıklı yaşam ilişkisini kurabilme
6- Sporu yaşamın içine katma, günlük yaşam tarzı şekline dönüştürme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Swimming Fastest(Yüzme Tekniği ve antreman Programı Tasarımı İçin Referans)-Ernest W. Maglischo
Yardımcı Kaynaklar -YÜZME TEKNİK TAKTİK KONDİSYON- ÜMİT URARTU -Futbolda Kondisyon Antrenmanı-J. Weineck

Ders ile ilgili dosyalar