Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Tibbi Laboratuvar Teknikleri > HERKES İÇİN SPOR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HERKES İÇİN SPOR Birinci düzey SEC120 Seçmeli 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖZGE MACİT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Özge MACİT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencinin mesleki uygulamada gerekli olan uygun kurtarma, taşıma ve kaldırma uygulamalarının yapılabilmesi için kuvvet, sürat ve dayanıklılık özelliklerinin geliştirilmesi
Dersin tanımı Temel motorik özelliklerin geliştirilerek, yüzme-I, fitness ve trekking uygulamalarının yapılması.

Dersin içeriği
1- Dersin tanımı ve içeriği
2- Havuz kullanımı öğretimi, ısınma hareketlerinin öğrenimi ve suya alışma çalışmaları , Yüzme 1
3- Suya alışma çalışmaları, yüzüstü ve sırtüstü yıldız öğrenimi , Yüzme 1
4- Yüzüstü ve sırtüstü yıldız tekrarları ve torpido öğrenimi , Yüzme 1
5- Torpido tekrarı ve nefes çalışmaları başlangıcı, Yüzme 1
6- Nefes çalışmarı ve serbest yüzme ayak vuruşu öğrenimi, Yüzme 1
7- Ayak vuruşu çalışmaları ve torpido-ayak çalışmaları, Yüzme 1
8- Ara sınav
9- Genel yüzme eğitimi tekrarı, Yüzme 1
10- Kondisyon temel eğitimi
11- Güçlendirici temel cimnastik hareketleri
12- Güçlendirici temel cinmastik hareketleri geliştirilmesi
13- Kardiyovasküler antrenman çalışmaları
14- Genel tekrar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fiziki ve fizyolojik özelliklerini geliştirebilme
2- Fiziksel uygunluğu (fitness) koruyabilme
3- Su yüzeyinde kalabilme
4- Yüzme-basamaklama-1 becerisini kazanabilme
5- Spor ile sağlıklı yaşam ilişkisini kurabilme
6- Sporu yaşamın içine katma, günlük yaşam tarzı şekline dönüştürme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda uyulması gereken kuralları bilir. Laboratuvarda oluşabilecek riskleri belirler, bunlara karşı önlem alır, güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
4- Tıbbi laboratuvar uygulamalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibidir ve gerekli tedbirleri uygular.
5- Tıbbi laboratuvarın işleyişi ve yönetimi hakkında bilgi sahibidir ve uygulamaları yürütebilme becerisine sahiptir.
6- Laboratuvarda kullanılan cihazları, aletleri ve malzemeleri bilir. Bunları uygun olarak kullanır, bakım ve temizliğini yapar.
7- Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örneği kuralına uygun şekilde alır. Örneklerin uygun şekilde transferini sağlar. Örnek kabul ve ret kriterlerini uygular, temel testleri yapabilir ve muhafazası gerekli olan örnekleri usulüne uygun saklar.
8- Test öncesi örnek hazırlama işlemlerini yapar, preparat hazırlar, mikroskop kullanır ve mikrobiyolojik ekim yapar. Tıbbi laboratuvar testleri sırasında ortaya çıkabilecek hataları tespit eder ve onları düzeltir.
9- Kimyasal çözelti hazırlar, laboratuvar kimyası ile ilgili temel tanımları ve özellikleri bilir.
10- Sterilizasyon - dezenfeksiyon bilgisine sahiptir ve bunları uygular.
11- Laboratuvar istatistik çalışmaları, malzeme ve kit sayımı ile miad kontrollerini yapar.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Swimming Fastest(Yüzme Tekniği ve antreman Programı Tasarımı İçin Referans)-Ernest W. Maglischo
Yardımcı Kaynaklar -YÜZME TEKNİK TAKTİK KONDİSYON- ÜMİT URARTU -Futbolda Kondisyon Antrenmanı-J. Weineck

Ders ile ilgili dosyalar