Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (doktora) > TEZ DANIŞMANLIĞI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 2 Üçüncü düzey TEM 822 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Tüm öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin amacı, öğrencilere doktora tez süreci için literatür taramayı, bilgileri toparlamayı, uygulama ve yorumlama yapmayı öğretmektir.
Dersin tanımı Doktora tez çalışmalarına hazırlık.

Dersin içeriği
1- Doktora tez çalışmalarına hazırlık.
2- Doktora tez çalışmalarına hazırlık.
3- Doktora tez çalışmalarına hazırlık.
4- Doktora tez çalışmalarına hazırlık.
5- Doktora tez çalışmalarına hazırlık.
6- Doktora tez çalışmalarına hazırlık.
7- Doktora tez çalışmalarına hazırlık.
8- Doktora tez çalışmalarına hazırlık.
9- Doktora tez çalışmalarına hazırlık.
10- Doktora tez çalışmalarına hazırlık.
11- Doktora tez çalışmalarına hazırlık.
12- Doktora tez çalışmalarına hazırlık.
13- Doktora tez çalışmalarına hazırlık.
14- Doktora tez çalışmalarına hazırlık.
15- Doktora tez çalışmalarına hazırlık.
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, doktora tezi için gerekli araştırma disiplinini kazanabilecektir.
2- Öğrenci tez konusu ile ilgili literatür taraması yapmayı öğrenecektir.
3- Öğrenci tez konusu için gerekli deneyleri yapayı, verileri toplamayı ve sonuçları yorumlamayı öğrenecektir.
4- Öğrenci, tez konusunun gerektirdiği araştırma ve uygulama metodlarını öğrenme, geliştirme ve uygulama yetisini kazanabilecektir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanelerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 10 10 100
Toplam iş yükü     139
AKTS     5.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   200

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler.
Yardımcı Kaynaklar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler.

Ders ile ilgili dosyalar