Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > MESLEK ÇALGISI I (NEY)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEK ÇALGISI I (NEY) İkinci düzey MÜZ113.3 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERKAN SEZER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Elm. Erkan Sezer
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Uygulamalı.
Dersin amacı Ney sazını geleneksel Türk müziği icrasında etkili bir şekilde kullanmak.
Dersin tanımı Bu ders çalgı eğitimi ve öğretimini, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden seçme eserler belirlenerek, Ney sazını aşamalı olarak öğrenme ve öğretme tekniklerini kapsar.

Dersin içeriği
1- Tanışma ve sonrasında dersin işlenişine dair genel açıklamalar.
2- Ney'in yapısı, tutuşu ve duruş pozisyonu.
3- Ses çıkarma hususunda bazı uygulamalar. (gösterip-yaptırma)
4- Ses çıkardıktan sonra egzersiz yapma.
5- Boş üflenen sesin gelişmesiyle perdeye geçme.
6- Sırasıyla re, do, si, la, sol seslerini sağlam hale getirebilme.
7- Belirlenen bazı etütleri öğretmen eşliğinde tekrarlama.
8- SINAV
9- Belirlenen etütleri tekrar etme.
10- Notaların Türk müziğindeki isimleri ve ney'deki yerlerini öğretme
11- İlk olarak uşşak makamında küçük etütler verilir.
12- Verilen uşşak etütlerin tekrarı.
13- Uşşak etütler.
14- Bütün bir dönemin tekrarı alınır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Düzgün bir beden pozisyonu alarak Ney'i tutabilme.
2- İyi bir ses elde edebilecek bir üfleyiş şekli geliştirme.
3- Üfleyince perdelerden sağlam ses elde edebilme.
4- ---
5- ---
6- ---
7- ---
8- ---
9- ---
10- ---

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahmet KAYA Ney Metodu
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar