Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (y.l.) > KODLAMA TEORİSİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KODLAMA TEORİSİ-I İkinci düzey MAT 571 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HACI AKTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. Hacı Aktaş
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. Hacı Aktaş
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Kodlama teorisinin matematiğini uygulamalı olarak öğretmektir.
Dersin tanımı Kodlama teorisi, bilgiyi güvenli ve doğru biçimde transfer etmeyi hedefleyen çalışma metodudur.

Dersin içeriği
1- Temel Kavramlar, Belirlenen ve Düzeltilen hata örnekleri
2- Temel cebir bilgisi, Hata belirleyen ve hata düzelten Kodlat
3- Lineer kodlar, Üreteç Matrisleri ve kodlama
4- Denk Kodlar, Lineer kodlarda uzaklık, Lineer kodlar için MLD
5- Kodlar için sınırlar, Mükemmel kodlar
6- Hamming kodlar, Golay Kodlar
7- Reed Müller Kodlar
8- RM(1, m) için hızlı çözümleme
9- Devirli Kodlar
10- Polinomla kodlama ve çözümleme
11- Dual devirli kodlar
12- Sonlu cisimler Minimal polinomlar
13- Devirli Hamming Kodlar
14- BCH kodlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İletişimin matematiğini öğrenir.
2- Kodlama ve çözümleme metodlarını bilir.
3- Kodlama türlerini bilir
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 3 21
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 3 21
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı D.G. Hoffman, D.A. Leonard, Coding Theory, Marcel Dekker, Inc. 1991. Raymond Hill, A First Course in Coding Theory, Clarendon Press, 1986, Oxford. Sarah Spence Adams, Introduction to Algebraic Coding Theory, 2008.
Yardımcı Kaynaklar D.G. Hoffman, D.A. Leonard, Coding Theory, Marcel Dekker, Inc. 1991. Raymond Hill, A First Course in Coding Theory, Clarendon Press, 1986, Oxford. Sarah Spence Adams, Introduction to Algebraic Coding Theory, 2008.

Ders ile ilgili dosyalar