Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HAVA ARACI MALZEME BİLGİSİ-I |
Birinci düzey |
UGMB 111 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ÇAĞRI VAKKAS YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Çağrı Vakkas Yıldırım
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
|
Dersin amacı
|
Öğrenciye malzeme bilimine ait kavramları öğretmek, hava araçlarında kullanılan malzemeleri ve bunların davranışları arasında ilişki kurma ve değerlendirme kabiliyeti kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Temel kavramlar, kristal yapı, kusurlar, yayınma, hasar, mekanik davranış, alaşım, ısıl işlem, mühendislik malzemeleri
|
1- |
Ders tanıtımı, malzeme, malzeme bilimi, malzemelerin sınıflandırılması
|
2- |
Atomlar arası bağlar, atomik yapılar, atomsal dizinim, kafes yapıları
|
3- |
Gerilme, gerinme, Akma Mukavemeti, Çekme Mukavemeti, sertlik ve süneklik, Demir içeren malzemelerin sertlik, çekme mukavemeti, yorulma mukavemeti ve darbe dayanım testleri
|
4- |
Gerilme, gerinme, Akma Mukavemeti, Çekme Mukavemeti, sertlik ve süneklik, Demir içeren malzemelerin sertlik, çekme mukavemeti, yorulma mukavemeti ve darbe dayanım testleri
|
5- |
Demir içeren malzemeler: Uçak yapısında yaygın olarak kullanılan çelik alaşımlarının özellikleri ve tanımlanması
|
6- |
Demir içeren malzemeler: Uçak yapısında yaygın olarak kullanılan çelik alaşımlarının özellikleri ve tanımlanması
|
7- |
Çelik alaşımlarının ısıl işlemleri ve uygulamaları
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Demir içermeyen metaller: Özellikleri, demir içermeyen metallerin ısıl işlem ve uygulamaları, sertlik, çekme mukavemeti, yorulma mukavemeti ve darbe dayanım testleri
|
10- |
Ahşap ve kumaş dışındaki metal olmayan malzemeler, kompozit malzemelerin özellikleri
|
11- |
Kompozit malzemeler, Kompozit malzemelerin üretim ve onarım yöntemleri
|
12- |
Korozyon: Oluşumu ve korozyon çeşitleri, Korozyondan korunma önlemleri
|
13- |
Uçaklarda kullanılan malzeme türleri ve kullanım yerleri
|
14- |
Ağaç ve kumaş yapılar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Malzemelerin özelliklerini ve sınıflandırılmasını bilir.
|
2- |
Malzemelerin atomsal bağ türleri ile fiziksel özellikleri arasındaki ilişki kurar.
|
3- |
Malzemelerin mekanik özelliklerini ve bu özellikleri elde etmek için uygulanan deneyleri bilir.
|
4- |
Uçak yapısında kullanılan demir esaslı malzemeleri ve bunlara uygulanan ısıl işlemleri bilir.
|
5- |
Uçak yapısında kullanılan demir dışı malzemeleri ve bunlara uygulanan ısıl işlemleri bilir.
|
6- |
Kompozit malzemeleri, üretim yöntemlerini ve onarım yöntemlerini bilir.
|
7- |
Korozyon oluşumunu, korozyon çeşitlerini ve korozyondan korunma önlemlerini tanımlayabilecektir.
|
8- |
Uçaklarda kullanılan malzeme türlerini ve kullanım yerlerini bilir.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki uygulamalarda ve örgütlerde etkin olarak yer alan, sürekli öğrenimle kendisini geliştiren, güçlü iletişim kurabilen, takım çalışması yapabilen, çok disiplinli ortamlarda görev alabilen teknik eleman yetiştirebilmek.
|
|
2- |
Havacılık standartları ile ilgili yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
|
|
3- |
Alanındaki bakım uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçip ve kullanabilmek.
|
|
4- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.
|
|
5- |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilmek.
|
|
6- |
Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
7- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
|
|
8- |
Bilgiye erişebilmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilmek, veri tabanları, bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili şema, teknik resim vb. dökümanları anlayıp, yorumlayabilmek.
|
|
11- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
|
|
12- |
İngilizce ve Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanmak.
|
|
13- |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
|
|
14- |
Alanındaki kavram, düşünce ve matematiksel ifadeleri anlayabilmek, kullanabilmek, bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara, araştırmalara ve farklı kaynak ve ölçümlerden elde edilen sonuçlara dayalı çözüm önerileri geliştirip, uygun düzeltici eylemde bulunabilmek.
|
|
15- |
Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
|
|
16- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilmek.
|
|
17- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
|
|
18- |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
5
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
90
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
TTS Integrated training system EASA part 66 pub.Total Training Support Module 06
|
|