Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji (cum.ü.ort.dr.) > TÜRKÇE I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKÇE I Üçüncü düzey REH105 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BEKİR OĞUZBAŞARAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze.
Dersin amacı Öğrencilerin Türk Dili''ni doğru ve güzel konuşma ve yazmasını sağlamak.
Dersin tanımı İlk ve orta öğretimdeki ana dili eğitim, öğretim ve uygulamalarındaki eksiklerin giderilmesi ve yanlışların düzeltilmesine yöneliktir.

Dersin içeriği
1- Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi.
2- Dil-kültür ilişkisi.
3- Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Altay Dillerinin ortak özellikleri.
4- Türk Dilinin gelişmesi ve ana hatlarıyla tarihî devirleri. Türk Dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları.
5- Türkçedeki sesler ve sınıflandırılması. Türkçenin ses özellikleri.
6- Örnek eser incelemesi: şiir, hikaye vb.
7- İmlâ kuralları ve uygulaması (sesler ve eklerle ilgili kurallar).
8- İmlâ kuralları ve uygulaması (Ayrı ve bitişik yazılış, özel isimlerin imlâsı) Noktalama işaretleri ve uygulaması.
9- Kompozisyonla ilgili genel ön bilgiler, metinler üzerinde uygulamalar.
10- Yapım ve çekim ekleri ile metinler üzerinde uygulamalar.
11- Yapım ve çekim ekleri ile metinler üzerinde uygulamalar.
12- Örnek eser inceleme: Roman, anlatı vb.
13- Hazırlıklı, hazırlıksız konuşma yöntemleri.
14- Örnek metinler üzerinde uygulama, genel değerlendirme.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dili anlama
2- Dili kullanma
3- İmla kuralları
4- İyi konuşma
5- İyi iletişim kurma
6- Kendisini yazılı ve sözlü ifade edebilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7- Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8- Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9- Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     51
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yeşilöz, Zafer (2008), Türk Dili ve Kompozisyon, (2. baskı), Ankara: Pelikan Yayınevi
Yardımcı Kaynaklar TDK Resmi İnternet Sayfası

Ders ile ilgili dosyalar