Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > ELEKTRONİK DEVRELER II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEKTRONİK DEVRELER II Birinci düzey EM 305 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Elektronik Elemanlar, Elektronik Devreler-I
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RECAİ KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Mustafa ALÇI/Prof.Dr.Recai KILIÇ/Doç.Dr.Enis GÜNAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sınıf dersleri: Haftada üç saat teorik temeller.
Dersin amacı Bu dersin amacları; işlemsel yükselteçlerin (Op Amp) elektriksel karakteristikleri, elektronik devrelerede kullanımı ve OTA, Norton kuvvetlentirici gibi doğrusal tümdevreler ve bu tümdevrelerin elektronik devre tasarımında kullanılmasının öğretilmesidir.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- İşlemsel Kuvvetlendiriciler (op-amp): Özellikleri, karakteristikleri.
2- Eviren ve evirmeyen kuvvetlendiriciler.
3- Fark ve enstrumantasyon kuvvetlendiricileri.
4- Temel op-amp devreleri:Eviren, türev ve integral alan devreler.
5- Hassas doğrultucular, kırpıcılar ve kenetleyici devreleri.
6- Pozitif ve negetif dedektörler, komparator devreleri, logaritmik ve antilogaritmik kuvvetlendiriciler.
7- Süper diyotlar, tepe dedektörleri ve uygulamaları
8- Sinyal üreteçleri ve dalga şekillendiriciler: Rampa, kare ve üçgen dalga üreticileri
9- IC 555 ve IC 8038 tümdevre uygulamaları
10- Regüleli güç kaynakları; şönt, seri, akım sınırlamalı
11- Anahtarlamalı regülatör devreleri: Yukarı doğru, aşağı doğru ve yön çeviren devreler.
12- Tek kaynaklı kutuplama, Norton Kuvvetlendiriciler ve OTA devreleri.
13- İşlemsel Geçişiletkenliği Kuvvetlendiricileri (OTA) ve uygulamaları
14- Faz kilitli döngü tekniği (PLL).
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- İşlemsel kuvvetlendirici tabanlı devre tasarımı ve gerçekleştirimi yapabilme.
2- Lineer tümdevreler ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgileri ilgili devre tasarımlarında kullanbilme.
3- Analog sistem tasarımında kullanılabilecek analog işlem blokları hakkında bilgi edinme.
4- Analog sistem tasarımında lineer tümdevreleri kullanarak deneysel çalışma becerisi kazanma.
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 2 4 8
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     108
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 50
Kısa sınav 4 20
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı M. Alçı, S. Kara.,” Op Amp ve Lineer Tümdevreler”, Ufuk Kitabevi, 2000.
Yardımcı Kaynaklar A.S. Sedra, K. C. Smith., “ Microelectronic Circuits” Oxford Uni. Press, 1998

Ders ile ilgili dosyalar