Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > GRUP TEORİSİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GRUP TEORİSİ-I Üçüncü düzey MAT 541 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HİMMET CAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Porf. Dr. Himmet CAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders, soyut cebirdeki daha ileri konulara öğrenciyi hazırlamak için, grup teorisi hakkında ileri bir inceleme sunar.
Dersin tanımı Grup, koset, homomorfizm, normal altgrup, bölüm grubu, direkt çapımlar, yarı-direkt çarpımlar, çarpan grupları gibi grup teorisinin temel konuları.

Dersin içeriği
1- grup kavramları
2- Altgruplar
3- Kosetler ve Lagrange teoremi
4- Devir ayrıştırması
5- devir yapısı ve konjügelik
6- Simetrik gruplar ve alterne gruplar
7- Grup homomorfizmleri
8- Çekirdek ve görüntü
9- Cayley teoremi
10- Normal altgruplar ve bölüm gupları
11- İzomorfizm teoremleri
12- Direkt çarpımlar ve yarı-direkt çarpımlar
13- Çarpan grupları
14- Abel grupları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Grup tanımı ve örnekleri
2- Altgrup, koset ve Lagrange teoreminin temel kavramlarını edinme
3- Devir ayrıştırması, devir yapısı ve konjügelik kavramlarını anlama
4- Simetrik grupların yapısını öğrenme
5- Homomorfizm, izomorfizm, çekirdek ve görüntü kavramlarını pekiştirme
6- Normal altgrup ve bölüm grubunun temel kavramlarını edinme
7- Direkt çarpım, yarı-direkt çarpım ve çarpan gruplarını anlama
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı K. Spindler, Abstract algebra with applications, Marcel Dekker, New York,1994
Yardımcı Kaynaklar Y. Chow, Modern abstract algebra, Gordon and Breach Science Publishers Inc., New york, 1976.

Ders ile ilgili dosyalar