Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SEMPTOM ANALİZİ |
Üçüncü düzey |
HES 607 |
Seçmeli |
2 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SULTAN TAŞCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SULTAN TAŞCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
AKTİF YÖNTEM
|
Dersin amacı
|
-Örnek vakalara ilişkin semptom analizi yapabilmek - Standart bakım planı hazırlayabilmek
|
Dersin tanımı
|
Hastalık sorunu olan bireyin bakımına temel oluşturacak sistem hastalıkları semptomlarının analizinin yapılmasını ve öğrencinin ilgi alanına göre seçilen konularda standart bakım geliştirmesini sağlamaktır.
|
1- |
Ders Programının Açıklanması, Konulara Hazırlık ve Danışmanlık
|
2- |
Beslenme, Lipitler ve Aterioskleroz Oluşumu
|
3- |
Açlık Fizyolojisi
|
4- |
İnterferon, Sitokinler, İnterlökin
|
5- |
Prostoglandinler
|
6- |
Osteoporoz
|
7- |
Uzay ve Denizaltı Fizyolojisi
|
8- |
Solunum Sistemi Semptomlarının Analizi
|
9- |
Kardiyovasküler Sistem Semptomlarının Analizi
|
10- |
Endokrin Sistem Semptomlarının Analizi
|
11- |
Sindirim Sistemi Semptomlarının Analizi
|
12- |
Hematopoetik Sistem Semptomlarının Analizi
|
13- |
Üriner Sistem Semptomlarının Analizi
|
14- |
Sinir Sistemi Semptomlarının Analizi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sistemlere ilişkin gelişen semptomların fizyopatolojik analizini yapabilme
|
2- |
Sistemlere ilişkin hastalık durumlarında hasta bireyin ihtiyaçları doğrultusunda hemşirelik tanılaması yapabilme ve girişimleri planlayıp, uygulayabilme
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Hemşirelik Esasları alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Hemşirelik Esasları alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
4- |
Hemşirelik Esasları alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi
yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
5- |
Hemşirelik Esasları alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
|
|
6- |
Hemşirelik Esasları alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
3
|
15
|
45
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
4
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
4
|
4
|
16
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
13
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Guyton AC. Hall JE. Tıbbi Fizyoloji.Çavuşoğlu H, Yeğen Ç. (Edt)(11. Baskı), Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul 2007. Ovayolu N, Ovayolu Ö. Patofizyoloji (2. Baskı). Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2016. Stoller J K, Michota F A, Mandell B F. Cleveland Klinik İç Hastalıkları. Demir A M (edtr) 5.Baskı, İstanbul:İstanbul Tıp Kitabevi. Eti Aslan F, Karadakovan A. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana 2010. Birol L, Akdemir N. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. (4.Basım), Sistem Ofset, Ankara 2004.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Konuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür
|
|