Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > KİNEMATİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KİNEMATİK Birinci düzey MM 203 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RECEP GÜNEŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Zeynep Gül Apalak Doç. Dr. Recep Güneş Yrd. Doç. Dr. Munise Didem Demirbaş
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör. Kemal Arslan
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere mekanizmalarda hız ve ivme analizi yapabilmeleri için teorik bilgilerin verilmesi ve mühendislik problemlerini çözmelerini sağlamak
Dersin tanımı Öğrencilere mekanizmalarda hız ve ivme analizi yapabilmeleri için teorik bilgilerin verilmesi ve mühendislik problemlerini çözmelerini sağlamak

Dersin içeriği
1- Kinematiğe giriş, Maddesel nokta kinematiği
2- Doğrusal hareket, Düzlemde eğrisel hareket
3- Kartezyen koordinatlarda eğrisel hareket, Normal-teğetsel koordinatlar
4- Kutupsal koordinatlarda eğrisel hareket
5- Uzayda eğrisel hareket
6- Bağıl hareket (Eksenlerin ötelenmesi)
7- Bağıl hareket (Eksenlerin dönmesi)
8- Sınırlandırılmış hareket
9- Rijit cisimlerin kinematiği
10- Dönme hareketi, Mutlak hareket
11- Bağıl hız kavramı, Ani dönme merkezi
12- Bağıl ivme kavramı
13- Rijit cisimlerin uzay kinematiği
14- Mutlak hareket ve bağıl hareket
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Maddesel nokta kinematiğinde; doğrusal hareket, düzlemde eğrisel hareket, normal-teğetsel ve kutupsal koordinatlarda ve uzayda eğrisel hareket analizi yapabilmek
2- Maddesel nokta kinematiğinde; bağıl hareket (eksenlerin ötelenmesi ve dönmesi) analizi yapabilmek
3- Maddesel nokta kinematiğinde; sınırlandırılmış hareket kavramını öğrenmek
4- Rijit cisim kinematiğinde; dönme hareketi ve mutlak hareket analizi yapabilmek
5- Rijit cisim kinematiğinde; bağıl hız ve ivme analizi yapabilmek, ani dönme merkezi kavramını öğrenmek ve problemlerde uygulayabilmek
6- Rijit cisimlerin uzay kinematiğinde; mutlak ve bağıl hareket analizi yapabilmek.
7- İlgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi kazanmak
8- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanmak
9- Kinematik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanmak
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 2 50
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı J.L. Meriam, L.G.Kraige, Engineering Mechanics, Dynamics
Yardımcı Kaynaklar F.Beer, Engineering Mechanics, Dynamics R.C.Hibbeler, Engineering Mechanics, Dynamics

Ders ile ilgili dosyalar