Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ DANIŞMANLIĞI 1 |
Üçüncü düzey |
TEA 801 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KUDRET ALTUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof Dr. Önder ÇAĞIRAN, Prof. Dr. Ali GÖÇER, Prof. Dr. Kudret ALTUN, DOÇ. DR. SEMİH ZEKA, Doç. Dr. Mehmet Ali BAHAR, Doç. Dr. Gürkan MORALI, Doç. Dr. Erol AKSOY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Doktora öğrencini tez yazım sürecine hazırlamak
|
Dersin tanımı
|
Doktora öğrencisinin tez yazım sürecine hazırlama
|
1- |
Sosyal Bilimler Bağlamında Felsefî Düşünceler
|
2- |
Bilimsel Araştırmaların Genel Özellikleri
|
3- |
Bilimsel Araştırma Bağlamında Temel Kavramlar
|
4- |
Nitel Araştırma ve Genel Özellikleri
|
5- |
Nicel Araştırma ve Genel Özellikleri
|
6- |
Araştırma Sürecinin Planlanması
|
7- |
Araştırma Süreci ve Stratejiler
|
8- |
Bilimsel Araştırma ve Örneklem
|
9- |
Ölçek Geliştirme Süreci
|
10- |
Veri Analizinde Temel Kavramlar
|
11- |
Araştırma Konusunun Belirlenmesi
|
12- |
Bilimsel Araştırma Sürecinde Kaynak Arama ve Akademik Okuma
|
13- |
Bilimsel Araştırma ve Alıntı/Dipnot
|
14- |
Bilimsel Araştırma ve Yazım Süreci
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel araştırmaların genel özelliklerini bilir
|
2- |
Bilimsel araştırmalarda kullanılan temel kavramları bilir
|
3- |
Nitel bir araştırmanın özelliklerini bilir
|
4- |
Nicel bir araştırmanın özelliklerini bilir
|
5- |
Bilimsel araştırma süreci ve bu süreçte kullanılan stratejiler hakkında bilgi sahibi olur
|
6- |
Bilimsel araştırmalarda örneklemi ve çeşitlerini bilir
|
7- |
Bilimsel çalışmalarda ölçek geliştirme sürecine dair özellikleri bilir
|
8- |
Veri analizinde kullanılan temel kavramları bilir
|
9- |
Araştırma konusunun belirlenmesi sürecini belir
|
10- |
Bilimsel araştırmalarda kaynak aramayı ve akademik okumayı bilir
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
|
|
2- |
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
|
|
3- |
Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
|
|
4- |
Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
|
|
5- |
Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
|
|
6- |
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
|
|
7- |
Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
56
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Tez Yazım Yöntemleri (Ferhat SAYIM)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Nitel Araştırma Yöntemleri (Ali YILDIRIM Hasan ŞİMŞEK) Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Veysel SÖNMEZ, Füsun G. ALACAPINAR)
|
|