Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > TEZ DANIŞMANLIĞI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 1 Üçüncü düzey TEA 801 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KUDRET ALTUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof Dr. Önder ÇAĞIRAN, Prof. Dr. Ali GÖÇER, Prof. Dr. Kudret ALTUN, DOÇ. DR. SEMİH ZEKA, Doç. Dr. Mehmet Ali BAHAR, Doç. Dr. Gürkan MORALI, Doç. Dr. Erol AKSOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Doktora öğrencini tez yazım sürecine hazırlamak
Dersin tanımı Doktora öğrencisinin tez yazım sürecine hazırlama

Dersin içeriği
1- Sosyal Bilimler Bağlamında Felsefî Düşünceler
2- Bilimsel Araştırmaların Genel Özellikleri
3- Bilimsel Araştırma Bağlamında Temel Kavramlar
4- Nitel Araştırma ve Genel Özellikleri
5- Nicel Araştırma ve Genel Özellikleri
6- Araştırma Sürecinin Planlanması
7- Araştırma Süreci ve Stratejiler
8- Bilimsel Araştırma ve Örneklem
9- Ölçek Geliştirme Süreci
10- Veri Analizinde Temel Kavramlar
11- Araştırma Konusunun Belirlenmesi
12- Bilimsel Araştırma Sürecinde Kaynak Arama ve Akademik Okuma
13- Bilimsel Araştırma ve Alıntı/Dipnot
14- Bilimsel Araştırma ve Yazım Süreci
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırmaların genel özelliklerini bilir
2- Bilimsel araştırmalarda kullanılan temel kavramları bilir
3- Nitel bir araştırmanın özelliklerini bilir
4- Nicel bir araştırmanın özelliklerini bilir
5- Bilimsel araştırma süreci ve bu süreçte kullanılan stratejiler hakkında bilgi sahibi olur
6- Bilimsel araştırmalarda örneklemi ve çeşitlerini bilir
7- Bilimsel çalışmalarda ölçek geliştirme sürecine dair özellikleri bilir
8- Veri analizinde kullanılan temel kavramları bilir
9- Araştırma konusunun belirlenmesi sürecini belir
10- Bilimsel araştırmalarda kaynak aramayı ve akademik okumayı bilir

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Tez Yazım Yöntemleri (Ferhat SAYIM)
Yardımcı Kaynaklar Nitel Araştırma Yöntemleri (Ali YILDIRIM Hasan ŞİMŞEK) Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Veysel SÖNMEZ, Füsun G. ALACAPINAR)

Ders ile ilgili dosyalar