Giriş | English
Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Biyokimya (yüksek Lisans) > YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİ İkinci düzey ÇSH 607 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMİNE ERDEM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EMİNE ERDEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Öğrenciler derslere hazırlık yaparak gelmekte, soru-cevap, tartışma vb yöntemlerle öğrencilerin derse katılımları sağlanmakta ve ders konularına ilişkin seminer ve Yenidoğan Hemşireliğine ilişkin örnek araştırma/proje hazırlamaları beklenmektedir.
Dersin amacı - Dünyada ve Ülkemizdeki Yenidoğan Hemşireliğini tartışmak, - Yenidoğanda Ağrı, Sıvı-Elektrolit Dengesi, Beslenme, Hastane Enfeksiyonları, Tanısal ve Terapötik İşlemler, İlaç Tedavisi İlkeleri, Yenidoğan Ünitelerinin Organizasyonu, Yenidoğan Resusitasyonu ve Transportunu tartışmak - Yüksek Riskli Yenidoğanların Taburculuğa Hazırlanması ve Preterm Bebek İzlemini tartışmak - Yenidoğan Hemşireliğinde Etik ve Kanıta Dayalı Uygulamaları tartışmak - Yenidoğan Hemşireliğine ilişkin örnek araştırma/proje sunabilmek
Dersin tanımı Sağlık hizmetlerinde yenidoğan hemşireliğinin ilke, rol ve kavramları incelenir. Sık karşılaşılan sağlık sorunları ve çözüm yollarına ilişkin hemşirelik yaklaşımları tartışılır. Bu bilgiler doğrultusunda öğrencide bütüncül anlayışın gelişmesi sağlanır.

Dersin içeriği
1- Dünyada ve Ülkemizde Yenidoğan Hemşireliği
2- Yenidoğanın Değerlendirilmesi
3- Yenidoğanda Ağrı
4- Yenidoğanda Sıvı-Elektrolit Dengesi
5- Yenidoğanda Beslenme
6- Yenidoğan Ünitelerinde Hastane Enfeksiyonları
7- Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitelerinin Organizasyonu
8- Yenidoğan Ünitesindeki Tanısal ve Terapötik İşlemler
9- Yenidoğan Resusitasyonu
10- Yenidoğanda İlaç Tedavisi İlkeleri
11- Yenidoğan Transportu
12- Yüksek Riskli Yenidoğanların Taburculuğa Hazırlanması Preterm Bebek İzlemi
13- Yenidoğan Hemşireliğinde Etik
14- Yenidoğan Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Uygulamalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dünyada ve ülkemizdeki Yenidoğan Hemşireliğini tartışacak
2- Yenidoğanda ağrı, sıvı-elektrolit dengesi, beslenme, hastane enfeksiyonlarını tartışacak
3- Yenidoğanda tanısal ve terapötik işlemler, ilaç tedavisi ilkelerini tartışacak
4- Yenidoğan ünitelerinin organizasyonu tartışacak
5- Yenidoğan resusitasyonu ve transportunu tartışacak
6- Yüksek riskli yenidoğanların taburculuğa hazırlanması ve preterm bebek izlemini tartışacak
7- Yenidoğan Hemşireliğinde etik sorunları tartışacak
8- Yenidoğan Hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamaları tartışacak
9- Yenidoğan hemşireliği alanında yeni araştırma ve projeler geliştirebilecek
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3- Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5- Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6- Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8- Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9- Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 6 8 48
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Çavuşoğlu, H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği II., Sistem Ofset, Ankara, 2013. 2. Potts.,NL., Mandleco, BL., Pediatric Nursing: Caring for Children and Their Families, (2nd Ed). New York: Thomson Delmar Cengage Learning. Delmar Thomson Learning Inc., Albany, 2007. 3. Hockenberry, M.J., Wilson, D. Wong’s Nursing Care of Infant and Children, 8th Edition, Mosby Elsevier Inc., St. Louis-Missouri, 2007. 4. Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. (Eds) Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013. 5. Törüner, E.K., Büyükgönenç, L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012. 6. İnternet (Sağlık Bakanlığı, UNICEF, WHO, UNDP...web sayfaları ve ders konularına ilişkin makaleler...)
Yardımcı Kaynaklar 1. İnternet (Sağlık Bakanlığı, UNICEF, WHO, UNDP...web sayfaları) 2. Ders konularına ilişkin güncel literatür

Ders ile ilgili dosyalar