Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ALPASLAN GÖZLER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yar.Doç.Dr.Muhammed Esat Altıntaş
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi dersi, Türk eğitim sisteminin yasal temellerini ve örgütsel yapısını tanıtmayı amaçlar.
|
Dersin tanımı
|
Okul yönetimi ve okul yönetiminde karşılaşılabilecek yönetim kavramları hakkında bilgi sahibi olma.
|
1- |
Türk eğitim sisteminin genel yapısı
|
2- |
Türk eğitim sisteminin genel yapısı
|
3- |
Türk eğitim sisteminin yasal temelleri
|
4- |
Türk eğitim sisteminin yasal temelleri; Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı
|
5- |
Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı
|
6- |
Yönetim Bilimine giriş ve örgüt kavramı
|
7- |
Okul örgütü ve yönetimi
|
8- |
Vize
|
9- |
Okul yönetiminde çalışan hizmetleri
|
10- |
Okul yönetiminde çalışan hizmetleri; Okul yönetiminde öğrenci işleri
|
11- |
Okul yönetiminde öğrenci işleri
|
12- |
Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri
|
13- |
Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri
|
14- |
Okul işletmesinin yönetimi
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Eğitim yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilme
|
2- |
Yönetimi modelleri bilgisi.
|
3- |
Eğitim sitemlerini etkileyen etmenleri fark edebilme.
|
4- |
Eğitim sistemlerini analiz edebilme.
|
5- |
Öğrenciler arasında etkili okul yönetimi becerileri geliştirebilme.
|
6- |
Türk okul sisteminin amaçlarını bilme.
|
7- |
Türk Eğitim Sisteminin işleyiş ve yapısını görebilme.
|
8- |
Etik yönetim anlayışı kazanabilme.
|
9- |
Olumsuz davranışlara karşı önlem alabilme ve sorun çözme sürecini yönetebilme.
|
10- |
Velilerle ve okul çevresi ile sağlıklı işbirliği oluşturabilme.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
|
|
2- |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
|
|
3- |
Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
|
|
4- |
Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
|
|
5- |
Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
|
|
6- |
Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
|
|
7- |
Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
8- |
Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
9- |
Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
|
|
10- |
Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
|
|
11- |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
|
|
12- |
Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
|
|
13- |
Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
|
|
14- |
Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
3
|
12
|
36
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
109
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
2
|
10
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Editörler: Memduhoğlu, H. B.; Yılmaz, K. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi
Akçay, C. (2006). Türk Eğitim Sistemi. Ankara: Anı Yayıncılık
Taymaz, H. (2003); Okul Yönetimi, Ankara: Pegem Yayıncılık
Oktay, A. (2009). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. İstanbul: Kriter ayınları
Özden, Y. (2005). Eğitim ve Okul Yöneticiliği. Ankara: Pegem A Yayınları
Keskinkılıç, K. (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara Pegem Akademi
Başaran, E. (2006); Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks Yayınları, Ankara
Özdemir, S. (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Ada, S.; Baysal, Z.N.(2010) Türk Eğitim Sistemi ve Etkili Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi
|
|