Giriş | English

Lisans > İlahiyat Fakültesi > İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bil.öğr. > TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Birinci düzey DKA408 Zorunlu 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ALPASLAN GÖZLER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yar.Doç.Dr.Muhammed Esat Altıntaş
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi dersi, Türk eğitim sisteminin yasal temellerini ve örgütsel yapısını tanıtmayı amaçlar.
Dersin tanımı Okul yönetimi ve okul yönetiminde karşılaşılabilecek yönetim kavramları hakkında bilgi sahibi olma.

Dersin içeriği
1- Türk eğitim sisteminin genel yapısı
2- Türk eğitim sisteminin genel yapısı
3- Türk eğitim sisteminin yasal temelleri
4- Türk eğitim sisteminin yasal temelleri; Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı
5- Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı
6- Yönetim Bilimine giriş ve örgüt kavramı
7- Okul örgütü ve yönetimi
8- Vize
9- Okul yönetiminde çalışan hizmetleri
10- Okul yönetiminde çalışan hizmetleri; Okul yönetiminde öğrenci işleri
11- Okul yönetiminde öğrenci işleri
12- Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri
13- Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri
14- Okul işletmesinin yönetimi
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitim yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilme
2- Yönetimi modelleri bilgisi.
3- Eğitim sitemlerini etkileyen etmenleri fark edebilme.
4- Eğitim sistemlerini analiz edebilme.
5- Öğrenciler arasında etkili okul yönetimi becerileri geliştirebilme.
6- Türk okul sisteminin amaçlarını bilme.
7- Türk Eğitim Sisteminin işleyiş ve yapısını görebilme.
8- Etik yönetim anlayışı kazanabilme.
9- Olumsuz davranışlara karşı önlem alabilme ve sorun çözme sürecini yönetebilme.
10- Velilerle ve okul çevresi ile sağlıklı işbirliği oluşturabilme.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3- Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4- Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5- Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6- Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7- Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8- Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10- Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11- Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12- Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13- Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14- Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 3 12 36
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     109
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 2 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi
Yardımcı Kaynaklar Editörler: Memduhoğlu, H. B.; Yılmaz, K. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Akçay, C. (2006). Türk Eğitim Sistemi. Ankara: Anı Yayıncılık Taymaz, H. (2003); Okul Yönetimi, Ankara: Pegem Yayıncılık Oktay, A. (2009). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. İstanbul: Kriter ayınları Özden, Y. (2005). Eğitim ve Okul Yöneticiliği. Ankara: Pegem A Yayınları Keskinkılıç, K. (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara Pegem Akademi Başaran, E. (2006); Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks Yayınları, Ankara Özdemir, S. (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ada, S.; Baysal, Z.N.(2010) Türk Eğitim Sistemi ve Etkili Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi

Ders ile ilgili dosyalar