Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KAPSAYICI EĞİTİM |
İkinci düzey |
MB 212 |
|
4 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA KAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze ve Uzaktan eğitim ders işlenişindeki tekniklere yer verilmiştir.
|
Dersin amacı
|
Kapsayıcı eğitimin içeriğini ve önemini kavrama; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını, ulusal ve uluslar arası mevzuatı bilme; kapsayıcı eğitimin gerektirdiği öğretmen rollerini kavrama; kapsayıcı eğitim için gereken tutum ve değerleri kazanma; kapsayıcı okul ve sınıf ortamı hazırlayabilme; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlayabilme; öğrencilerin özelliklerine uygun şekilde öğretimi planlayabilme ve kapsayıcı ders materyalleri ve etkinliklerini seçebilme.
|
Dersin tanımı
|
Kapsayıcılık ve kapsayıcılığın içeriği; kapsayıcı eğitim: tanımı, içeriği ve önemi; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları; ulusal ve uluslararası mevzuat; kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; kapsayıcı okul ve sınıf; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek, öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama, ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; ders tasarlama uygulamaları.
|
1- |
Kapsayıcı eğitim: Tanımı, içeriği ve önemi
|
2- |
Kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları Ulusal ve uluslararası mevzuat
|
3- |
Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler
|
4- |
Kapsayıcı eğitimin gerekliliği
|
5- |
Kapsayıcı eğitimin bileşenleri
|
6- |
Kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri
|
7- |
Öğrencileri farklılaştıran özellikler
|
8- |
Kapsayıcı okul
|
9- |
Kapsayıcı eğitime yönelik yaklaşım, yöntemler ve teknikler
|
10- |
Kapsayıcı eğitim ortamları ve materyalleri
|
11- |
Kapsayıcı Öğretimi planlama
|
12- |
Kapsayıcı eğitim uygulamaları
|
13- |
Kapsayıcı eğitim türkiye ve dünyada ki uygulamalar I
|
14- |
Kapsayıcı eğitim türkiye ve dünyada ki uygulamalar II
|
15- |
Dönem sonu değerlendirme
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kapsayıcı eğitimin içeriğini ve önemini kavrama
|
2- |
Kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını, ulusal ve uluslar arası mevzuatı bilme
|
3- |
Kapsayıcı eğitimin gerektirdiği öğretmen rollerini kavrama
|
4- |
Kapsayıcı eğitim için gereken tutum ve değerleri kazanma
|
5- |
Kapsayıcı okul ve sınıf ortamı hazırlama
|
6- |
Kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; öğrencilerin özelliklerine uygun şekilde öğretimi planlama ve kapsayıcı ders materyalleri ve etkinlikleri seçebilme.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
20
|
1
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Pervin Oya Taneri, Kuramdan Uygulamaya Kapsayıcı Eğitim
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Hasan Gürgür, Salih Rakap, Kapsayıcı Eğitim
|
|