Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Biyomedikal Mühendisliği > BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA-2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA-2 Birinci düzey BMM112 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön Koşul Dersleri Bulunmamaktadır.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TURGAY BATBAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi MEHMET ÇAĞRI SOYLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok.
Dersin veriliş şekli Dersin tamamı, biyomedikal mühendisliğine ait laboratuvarlarda yürütülür. Her konudan sonra mutlaka uygulama yapılarak kod yazma becerisi geliştirilir.
Dersin amacı Dersin amacı, Güz döneminde alınan programlama dersinin tamamlanmasına yönelik olarak, program yazma yeteneğinin geliştirilmesidir.
Dersin tanımı Bu dersin amacı, bilgisayar programlama yeteneğinin ilerletilmesi ve öğrenilen programlama kavramlarının C programlama dilinde kullanılmasıdır.

Dersin içeriği
1- Değer döndüren fonksiyonlar
2- Değer döndürmeyen fonksiyonlar
3- Çok parametreli fonksiyonlar
4- Çok fonksiyonlu programlama
5- Gösterge tanımı
6- Gösterge operatörleri
7- Gösterge operatörleri
8- Diziler
9- Diziler
10- Dizgiler
11- Dizgiler
12- Yapılar ve birleşimler
13- Yapılar ve birleşimler
14- Metin Dosyaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
2- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme, çözme ve problemlerin bilgisayar programına aktarabilme becerisi
3- Biyomedikal mühendisliği problemlerine algoritmik çözümler üretebilme becerisi
4- Kompleks program yazabilme becerisi
5- Edindiği bilgi ile diğer programlama dillerini de öğrenebilme yetisi
6- Kompleks algoritma oluşturabilme becerisi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12- 12 a) biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme;
13- 12 b) türevsel denklemler ve istatistik dahil, ileri matematik, fen ve mühendislik bilgilerini biyoloji ve mühendisliğin arakesitindeki problemlerin çözümüne uygulayabilme becerisi;
14- 12 c) canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi;
15- 12 d) canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 2 4 8
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     95
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı N. E. Çağıltay, F. C. Selbes, G. Tokdemir, Ç.Turhan, “C Dersi Programlamaya Giriş”, 3. Baskı, Ankara 2009.
Yardımcı Kaynaklar F. Vatansever" Advanced Applications of Programming", Seçkin Yayınevi, 2006.

Ders ile ilgili dosyalar