Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. KIVANÇ AYCAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. KIVANÇ AYCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Hibrit-Yüzyüze ve online
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin, öncelikle elementer kavramını incelemesi; elementer müzik eğitimi uygulamaları hakkında bilinçlenmesi, günümüzde yapılan elementer uygulamaları hakkında araştırmalar yapması, bu alana uzmanlar kazandırılması için yapılan ve yapılacak çalışmaları irdelemesi, örnek uygulamaları dersin hocası ile yerinde inceleyerek sorgulaması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Türkçe - Yüz yüze – Seçmeli
|
1- |
Dersin tanımı, amaçları ve içeriği hakkında genel bilgiler verilmesi
|
2- |
Elementer kavramının tartışılması
|
3- |
Elementer müzik ve hareket kavramının tartışılması
|
4- |
Elementer müzik uygulamalarının kökeni ve geçmişinin tartışılması
|
5- |
Elementer müzik ve hareket eğitimi hakkında Avrupa, Amerika ve Asya’daki uygulamaların araştırılması ve değerlendirilmesi
|
6- |
Elementer müzik ve hareket eğitimi hakkında Türkiye’deki uygulamalarının araştırılması ve değerlendirilmesi
|
7- |
Vize Haftası
|
8- |
Elementer müzik ve hareket eğitimi hakkında yazılmış akademik çalışmaların incelenmesi
|
9- |
Elementer müzik ve hareket eğitimi hakkında ders içerisinde konuşma ve şiir okuma çalışmalarıyla örnek bir uygulama yapılması ve tartışılması
|
10- |
Elementer müzik ve hareket eğitimi hakkında ders içerisinde deyim ve atasözleriyle örnek bir uygulama yapılması ve tartışılması
|
11- |
Elementer müzik ve hareket Eğitimi hakkında ders içerisinde hareket çalışmaları (dans, beden perküsyonu, yürüme, koşma vb.) hakkında örnek bir uygulama yapılması ve tartışılması
|
12- |
Elementer Müzik ve Hareket Eğitimi hakkında akademik içerikli, APA 6 yazım stiline uygun örnek bir yazı çalışması yapılması
|
13- |
Elementer Müzik ve Hareket Eğitimi hakkındaki APA 6 yazım stiline uygun örnek akademik yazı çalışmasının incelenmesi
|
14- |
Final Haftası
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
15
|
150
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
10
|
20
|
Ödevler
|
2
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bilen, S., Özevin, B., & Canakay, U. E. (2011). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi (S. Tarman Ed. Vol. 2). Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları
Erol, O. (2015). Şarkı söyle dans et, Çocuklar için müzik ve hareket eğitimi. Ankara: Eğiten Kitap.
Erol, O. (2015). Kendin Yap Kendin Çal. Ankara: Eğitan kitap yayıncılık.
Jungmair, U. E. (2003). Elementare Musik und Bewegungserziehung Prinzipien und Grundlagen. Paper presented at the Orff-Schulwerk Müzik ve Dans Pedagojisi İstanbul.
Jungmair, U. E. (2006). Orff-Schulwerk und Kreative Drama. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(2).
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Aycan, K. (2017). Hareket, konuşma ve şarkı söyleme odaklı elementer ses eğitimi uygulamaları. Turkish Studies, 12(14), 1-18. doi:http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11661
Brody, Z. S. (2016). " Suzuki Yetenek Eğitimi" Felsefesine Kısa Bir Bakış. Sanat ve Tasarım Dergisi, 6(1), 79-88.
Canakay, U. E., & Bilen, S. (2006). Okul Öncesi Müzik Eğitiminde Orff Öğretisinin Müziksel Beceriler Üzerindeki Etkileri;
Cary, G., Dilek (2012). Kodály and Orff: A comparison of two approaches in early music education. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15).
Çevik, D. B. (2007). Müzik öğretim yöntemlerinden, Orff müzik öğretisine genel bir bakış. BAÜ FBE Dergisi, 9(1), 95-100.
Çevik, D. B., & Şahin, G. (2010). Türkiye’de yaratıcılığın gelişmesine olanak sağlayan müzik öğretim yöntemlerinden Orff öğretisi ile ilgili yapılan araştırmalar: 2003–2009 yılları arası. Paper presented at the International Conference on New Trends in Education and Their Implications Antalya-Turkey.
Darazs, A. (1966). The Kodaly method for choral training. Bulletin of the Council for Research in Music Education, 8, 59-69.
Eren, B. (2012). Orff Yaklaşımına Göre Hazırlanan Müzik Etkinlikleri İçinde İpucunun Giderek Azaltılması Yöntemi İle Yapılan Gömülü Öğretimin Otistik Çocuklara Kavram Öğretmedeki Etkililiği. (Doktora PhD), T.C. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Eren, E. K. Emile Jaques-Dalcroze ve ritmik yöntemi. Eurasian Journal of Music and Dance(14), 131-145.
Gürgen, E. T. (23-25 Eylül 2009). Farklı müzik eğitimi yöntemlerinin öğrencilerin müziksel becerileri üzerindeki etkileri. Paper presented at the 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu,, OMÜ, Samsun.
Kalyoncu, N. (2006). Türkiye`de Orff-Schulwerk uygulamaları Abant İzzet baysal üniversitesi örneği. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(2).
|
|