Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > AERODİNAMİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AERODİNAMİK Birinci düzey UZM301 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ SERPİL ÖZKILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ SERPİL ÖZKILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Örgün
Dersin amacı AERODİNAMİK ALANINDAKİ TEORİK, DENEYSEL ÇALIŞMALAR HAKKINDA BİLGİ EDİNMEK, BUNLARI MÜHENDİSLİK UYGULAMALARINDA KULLABİLME YETENEĞİ GELİŞTİRMEK
Dersin tanımı Aerodinamik, hareket eden gazlarla (genellikle hava ile) cisimler arasındaki etkileşimleri inceleyen bilim dalıdır. Bu etkileşimler genellikle hava akışıyla ilgili olduğundan, aerodinamik genellikle uçaklar, roketler, otomobiller, gemiler ve rüzgar türbinleri gibi hava ile temas halinde olan cisimlerin tasarımı ve performansıyla ilgilenir. Aerodinamik, hava akışının özelliklerini, basınç dağılımını, akışkanın hızını, türbülansı ve sürüklenmeyi içeren bir dizi kavramı inceler.

Dersin içeriği
1- Aerodinamiğin temel prensipleri ve temel kavramlar.
2- Aerodinamiğin temel denklemleri.
3- Potansiyel akış.
4- Aerodinamik kuvvetler.
5- Aerodinamik kuvvetleri etkileyen faktörler.
6- Sınır tabaka teorisi.
7- Kanat profilinin analizi ve kanat karakteristikleri.
8- Ara Sınav
9- İnce kanat teorisi.
10- Vortex panel metodu.
11- Sıkıştırılamayan akışta kanat profili analizi.
12- Sıkıştırılabilir akışta kanat profili analizi.
13- Sıkıştırılabilir akışta kanat profili analizi.
14- Sıkıştırılabilirlik ve hız aralıkları, Mach sayısı.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Aerodinamiğin temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilmek.
2- Aerodinamik yüklerin saptanmasına ilişkin uygulanan yöntemleri öğrenmek ve ilgili hesaplamaları yapabilmek.
3- Keskin kenarlı geometriye sahip bloklardaki akışı kavramak ve ilgili mühendislik problemlerini çözebilmek.
4- Hava akımının uçak ve elemanları üzerindeki etkilerini fizik yasalarını ve temel matematik yöntemleri kullanarak açıklayabilmek.
5- Aerodinamiğin temel ilkeleriyle uçuş operasyonlarına ilişkin uygulamalarını ilişkilendirebilmek.
6- Sıkıştırılabilir akışlar hakkında bilgi edinmek.
7- Aerodinamik ile ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanmak
8- Aerodinamik yapıya sahip bir cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanmak
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 10 3 30
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Fundamentals of Aerodynamics, John D. Anderson

Ders ile ilgili dosyalar